جدیدترین اخبار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷ اقتصادی کد خبر :17590

اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

هیوندایی i10، خودروی دوست داشتنی کره‌ای‌ها به تازگی توسط کرمان موتور  همراه با برادر بزرگترش هیوندا i20 وارد شهرهای کشور شده و قرار است بخت خود را روی جاده‌های سرزمینمان بیازماید. شاید نام هیوندای i20 و i30 به دلیل سابقه حضور در ایران برای همگان آشنا باشد اما این‌بار هیوندایی تصمیم گرفته تا طیف i‌های خود در کشورمان را کامل کند و با قراردادی که با کرمان موتوری ها بست  i10 جدید را وارد ایران کرد.

به گزارش با زتاب به نقل از عصرایران، دومین نسل از  هیوندا i10 برای اولین بار ۴ سال پیش (۲۰۱۳) در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت به نمایش درآمد و اینک می‌توان نمونه‌هایی از مدل های این خودرو را با تغییرات به روز شده در خطوط مونتاژ کارخانه‌های وطنی یافت.
اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

نوزاد جدید هیوندایی با طول ۳۶۶۵، عرض ۱۶۶۰ و ارتفاع ۱۵۰۰ میلی‌متر در جایگاه یک خودروی شهری تمام عیار قرار می‌گیرد و به راحتی از میان کوچه‌ها و گذرگاه‌های باریک می‌گذرد. از دیگر سو با این خودرو به استاد پارک در فضاهای تنگ و باریک بدل خواهید شد. این خودرو در مقایسه با نسل اول که در سال ۲۰۰۷ چشم به جهان گشود کمی جادارتر و به روز تر با امکانات کامل معرفی شده است.

 

اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

در هیوندا آی ۱۰ ظاهر خودرو در عین کوچکی جذاب بوده و حتی می توان آن را از برادر ناتنی خود کیا پیکانتو جذاب تر نامید در نمای جلوی خودرو چراغ‌های کشیده و روزتاب را در کنار مه‌شکن‌ها می بینیم که نمای خوبی را به ظاهر خودرو بخشیده است.

اگر در هندوستان زندگی می‌کردید، گرند i10 را در تریم‌های مختلفی می‌یافتید، که با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی ارائه می‌شد. اما در حال حاضر خودروی مورد بررسی که در ایران مونتاژ شده است از یک موتور بنزین سوز “کاپا” بهره می‌برد که حدود ۱۲۴۸ سی‌سی (۱٫۲۵ لیتر) حجم دارد. موتور ۴ سیلندر بوده و از نوع ۱۶ سوپاپه DOHC به شمار می‌آید. این سامانه مولد نیرو می‌تواند با گشتاوری معادل ۱۲۱ نیوتن‌متر قدرتی معادل ۸۶ اسب‌بخار را تولید کند و خودرو را با بیشینه سرعت ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت پیش راند. این اعداد برای یک مدل شهری آمار چندان بدی نیز محسوب نمی‌شود اما محدودیت قدرت موتور شاید در سر بالایی ها با وجود سرنشین کامل و بار چندان هم به ذائقه‌تان خوش نیاید. ولی باید از آی ۱۰ در حد و اندازه خودش انتظار داشت که  اتفاقا می توان گفت که موتور ۱۲۵۰ سی سی آن شما را ناامید نخواهد کرد.
اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

موتور این خودرو نیز با یک سامانه انتقال قدرت ۴ سرعته خودکار تیپ‌ترونیک کاملا هماهنگ شده است که  این در صنعت بزرگ اتومبیل کمی قدیمی محسوب می‌شود اما چندان سخت نگیرید، چرا که هنگام قرار گرفتن پشت فرمان کاستی‌های خودرو را فراموش می‌کنید. فرمان برقی است و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. روکش فرمان چرمی بوده و با دکمه‌های روی آن می‌توانید سامانه صوتی را کنترل کنید. از طرفی خودرو یه نمایشگر سفری نیز مجهز است.

ترکیب دو رنگ کنسول، صندلی‌ها و پنل‌ درها چشم‌نواز است. ترکیب رنگ کرم و خاکستری ظرافت خاصی را به کابین بخشیده است و به دلیل کاربرد رنگ روشن، آن را بزرگتر نشان می‌دهد.
اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

هیوندا i10 همچنین به حسگرهای پارک عقب مجهز شده و به رانندگان در هنگام پارک خصوصا در فضاهای کوچک کمک می‌کند. سامانه تهویه درون کابین نیز عملکرد خودکار و مطبوعی را از خود نشان می‌دهد.

محفظه بار در این خودرو ۲۱۸ لیتر گنجایش دارد  اما می توانید  در مواقع نیاز  با تا کردن صندلی‌های عقب، حجم محفظه بار را به ۱۰۱۲ لیتر افزایش دهند.

زمانی که با سرعتی نزدیک به ۸۰ کیلومتر در ساعت در سر یک پیچ حرکت کردیم، عملکرد سامانه ESP   را به وضوح دیدیم. این سامانه که برنامه ثبات الکترونیک ترجمه می‌شود، به راننده کمک می‌کند با کنترل فرمان و در بعضی موارد ترمزها و حتی کم کردن نیروی موتور، کنترل از دست رفته خودرو را بازگشته و مسیر خود را به راحتی و بدون لغزش طی کند. جالب است بدانید که بر اساس تحقیقی که صورت گرفته، با استفاده از سیستم ESP، یک سوم از تصادف‌ها کاسته می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این سیستم در کنترل و امنیت خودرو است.
اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

کارایی سامانه ترمز ABS  قابلیت ترمزها توقف زودهنگام و هدایت‌پذیری خودرو در هنگام ترمز را به خوبی نمایش درآورد. حال تصور کنید مجموعه ABS   با یک سامانه EBD کامل شود. EBD یک فناوری ترمز اتومبیل است که به شکل خودکار میزان نیروی وارده به ترمز‌های اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل شرایط جاده، سرعت، بار و غیره تنظیم می‌کند. همچنین هیوندا آی ۱۰ در موضوع ایمنی علاوه بر ترمز ABS و سیستم EBD و ESP به دو ایربگ نیز مجهز شده  است .

در مجموع می توان هیوندا آی ۱۰ را خودرویی با امکانات نسبتا به روز  و ظاهری مناسب و زیبا دانست که اگرچه محدودیت قدرت موتور آن ممکن است برای برخی های خوشایند نباشد اما ظاهر مناسب و ایده‌آل آن برای فضاهای شهری ،کم سر و صدایی موتور و خدمات پس از فروش نمایندگی ها کرمان موتور که در سراسر کشور وجود دارند می توان در خرید آن تاثیر گذار باشد. هرچند که در رنج قیمتی ۷۰ میلیون تومان خودروی غیر چینی صفر کیلومتر با گیربکس اتوماتیک  به غیر کیا پیکانتو که البته آن هم در رنج قیمت بالاتری قرار دارد وجود ندارد و  بنابراین کوچولی کوچک هیوندایی می تواند برای کسانی که خواستار خرید خودروی شهری مناسب با امکانات مناسب و غیر چینی باشند گزینه ای مناسبی باشد.

اولین تست و بررسی هیوندای I10 در ایران

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • آتش ‎سوزی مخزن نفت شماره ۴۳ مهار شد
  • بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌ زده از روز شنبه
  • پرداخت وام بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه
  • خانم بازیگر: ازدواج نکردنم دلایل مختلفی دارد که نمی گویم
  • بیکاری ۴ ساله آقای بازیگر
  • روحانی به تهران بازگشت
  • افغانستان از نیرو های مردمی برای مقابله با تروریسم استفاده کند
  • تحویل کمک‌های کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست به زلزله‌زدگان مرزی کشور
  • بهره‌گیری از داعش در سرزمین‌های اشغالی توسط صهیونیست‌ها در آینده
  • ممانعت از تخریب بنای تاریخی در میدان قیام تهران
  • اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای جلوگیری ازبروز فتنه‌های مشابه داعش
  • وزیر کشور: در قانون جدید، اختیارات ستاد بحران افزایش می‌یابد
  • ضرورت ارتقای تجهیزات و خدمات کلینیک‌های سیار دندانپزشکی
  • لاریجانی: باقیمانده تروریست‌ها به دنبال ماجراهای جدیدی هستند
  • برگزاری انتخابات و مسائل امنیتی محور گفتگوهای نخست وزیر عراق با عمار حکیم
  • آمادگی نسبی “تهران” برای مقابله با “زلزله”/ تعیین تکلیف مصوبه “برج باغ”
  • احتمال لغو مانورهای کره جنوبی – آمریکا
  • مصر تردد بدون روادید قطری‌ها را لغو کرد
  • عربستان به دنبال خرید ۷ میلیارد دلار سلاح هدایت شونده دقیق از آمریکا
  • جاسوسی گوگل حتی با غیرفعال کردن GPS
  • نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران: امید حل مشکلات با برجام واهی بود
  • وزیر کشور آلمان خواستار اخراج سریعتر پناهندگان شد
  • ۳ شرط سعد حریری برای پس گرفتن استعفا
  • مسکو، تهران و آنکارا در چه مواردی با یکدیگر توافق کرده‌اند؟
  • پوتین چه برنامه‌ای برای آینده سوریه در نظر دارد؟
  • MG 6‌ پلاگین هیبرید در نمایشگاه گوانگجو معرفی شد
  • هوندا کلریتی پلاگین هیبرید ۲۰۱۸، معرفی شد
  • هندی‌ها به کمبود LNG دامن می‌زنند؟
  • هشدار ترانس‌نفت نسبت به کیفیت نفت اورال روسیه
  • آیا بیت کوین بانک‌های مرکزی را دور می‌زند؟