تشکیل سازمانی برای حمایت از برجام توسط برخی اعضای دولت اوباما

    کد خبر :17575

وزیر خارجه سابقه ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از اعضای دولت سابق دست به تاسیس سازمانی برای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران زده‌اند.

«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا با جمعی از کارشناسان ارشد امنیت ملی دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق این کشور، دست به تاسیس سازمانی به نام «دیپلماسی کارآمد است» زده است تا بتواند به این وسیله از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کند.

این سازمان در شرایطی تاسیس می‌شود که برخی از رسانه‌ها از احتمال تمدید تعلیق تحریم‌های ایران توسط دولت «دونالد ترامپ» به منظور تداوم تعهدات آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران خبر داده‌اند.

در تارنمای اینترنتی سازمان تاسیس شده توسط جان کری تصریح شده است که دیپلماسی کارآمد است و ما معتقد هستیم که بهترین راه برای حفظ و تقویت امنیت ایالات متحده آمریکا، محافظت از منافع کشور و گسترش رفاه است.

در این تارنما تاکید شده است رویکرد این سازمان، اولویت دیپلماسی در مقابله  با چالش‌های بین‌المللی است.

در ادامه این یادداشت عنوان شده است که دیپلماسی کارآمد است چرا که با گردآوری اطلاعات و تحلیل‌های مختلف این امکان را برای سیاستمداران فراهم می‌کند که توافق هسته‌ای را به عنوان نمونه‌ای کارآمد برای سیاست‌خارجی به عنوان اولین ابزار حفظ کند.

«انتونی بلینکن» قائم‌مقام وزیر خارجه سابق، «نیکلاس برنز» معاون اسبق وزیر خارجه، «روبرت مالی» مشاور ویژه باراک اوباما در امور خاورمیانه، «جین ساکی» سخنگوی اسبق وزارت خارجه و برخی از اعضای شورای امنیت ملی دولت سابق از دیگر اعضای این سازمان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید