معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح آموزش الکترونیکی برای بازگرداندن دانش‌آموزان محروم به چرخه تحصیل

    کد خبر :175733

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با تاکید وزیر در حال پیگیری طرح آموزش الکترونیکی به منظور بازگرداندن دانش آموزان محروم از تحصیل و همچنین برقراری عدالت آموزشی در مناطق مرزی هستیم و قرار است این طرح در مناطق کم‌برخوردار خوزستان نیز اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی زینی‌وند در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای سیاست گذاری و هماهنگی مناطق مرزی استان خوزستان که امروز، 25 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 172 هزار دانش‌آموز در استان خوزستان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند. همچنین 62 هزار نفر در مراکز آموزش غیردولتی به تحصیل می‌پردازند.

وی افزود: آمار افرادی که در مدارس و مراکز غیردولتی مشغول به کار هستند و به نظام تعلیم و تربیتی کشور خدمت می‌کنند نیز 18 هزار نفر است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، تصریح کرد: سهم مدارس غیردولتی نسبت به کل دانش‌آموزان خوزستان 12.76 درصد است که خوشبختانه برای رسیدن به سهم پیش‌بینی شده برنامه ششم، تقریبا حدود 20 صدم درصد نیاز است تا به سهم مورد نظر برسیم. با رشدی که مدارس غیر دولتی در این چهار سال داشته‌اند و پیگیری‌های بسیار خوبی که مدیرکل آموزش و پرورش داشته است، شاهد دسترسی به اهداف مشخص شده در برنامه ششم خواهیم بود.

زینی‌وند عنوان کرد: مدارس غیردولتی در خوزستان هزینه‌هایی دارند که نسبت به سایر استان ها این هزینه‌ها بیشتر است؛ یعنی سهم هزینه موسسان مدارس غیردولتی در برنامه‌هایی که باید داشته باشند، با توجه به شرایط خاص خوزستان، بیشتر است و در این زمینه برای رفع این مشکل نیاز به مساعدت مسئولان است.

وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش استان مرجع تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و شناسایی مصدرهایی است که باید از سوی مسئولان، به آموزش و پرورش کمک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: چند سالی است که هیچ گونه زمین یا تسهیلاتی در اختیار مؤسسان مراکز و مدارس غیردولتی قرار داده نشده است و این مساله باعث شده تا موسسان مراکز غیر دولتی در استان خوزستان با مشکلاتی مواجه شوند.

زینی‌وند اظهار کرد: با پیشنهادی که مطرح شده در هر منطقه تقاضای دو زمین وجود دارد و انتظار می رود اراضی با کاربری آموزشی که امکان واگذاری آن‌ها به مراکز غیر دولتی وجود دارد، به این امر اختصاص داده شوند.

وی ادامه داد: حدود 18هزار نفر نیروی مشغول به کار در مدارس غیر دولتی داریم و اشتغال این افراد اگر قرار باشد از طریق دولت انجام شود، قطعا هزینه‌هایی خواهد داشت. اگر تسهیلاتی به موسسان این مراکز اعطا کنند، قطعا شاهد ایجاد اشتغال بیشتری در مراکز غیر دولتی خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان‌کرد: در خصوص مناطق مرزی با تأکید وزیر آموزش و پرورش در حال پیگیری طرح آموزش الکترونیکی و فراگیر شدن پوشش تحصیلی، به منظور بازگرداندن دانش آموزان محروم از تحصیل و همچنین برقراری عدالت آموزشی هستیم. این طرح هم اکنون در استان کرمانشاه به اقتضای زلزله ای که آمد، در حال اجرا است و بعد از این استان، طرح را برای مناطق کم برخوردار خوزستان اجرایی خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید