اعتیاد به اینترنت در بین مالزیایی ها به سطح هشدار رسید

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۲۳
    کد خبر :175655

معاون وزارت ارتباطات و چندرسانه های مالزی اعلام کرد که میزان اعتیاد به اینترنت در بین مالزیایی ها با میانگین استفاده روزانه چهارساعت در روز به سطح هشدار رسیده است.

‘جایلانی جوهری’ معاون وزارت ارتباطات و چندرسانه ای مالزی در گزارشی به شبکه 3 تلویزیون مالزی گفت: نتایج مطالعه سه مرحله ای این وزارتخانه از سال 2010 تاکنون نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.
بر اساس این گزارش، در مرحله نخست این پژوهش بررسی اظهارات 725 کاربر اینترنت نشان داد که بیش از 89 درصد از آنها به اینترنت اعتیاد دارند.
نتایج این تحقیقات همچنین حاکی است که 60 درصد از کاربران پاسخگو دارای میزان بالایی از تشویش هستند و 32 درصد از آنها نیز از افسردگی مزمن رنج می برند.
به گفته این مقام ارشد وزارت ارتباطات و چندرسانه ای مالزی، از مجموع 24 میلیون و یکصد هزار کاربر مالزیایی اینترنت، 80 درصد از آنها اینترنت به منظور دسترسی به رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
وی افزود که میانگین ساعاتی که این افراد به اینترنت اختصاص می دهند، روزانه چهار ساعت است.
به گفته وی، 76.1 درصد از کسانی که بیش از اندازه به اینترنت وابسته هستند، در رده سنی بین 20 تا 49 سال قرار دارند.
این مطالعه که با همکاری دانشگاههای خصوصی مالزی انجام شده، قرار است در مرحله دوم مشکل تشویش و افسردگی در بین کاربران اینترنت در این کشور را مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش ایرناوی افزود که در سال 2015 وزارت آموزش و پرورش مالزی در طرحی آزمایشی اقدام به آموزش مشاوران تعدادی از مدارس این کشور به منظور کاهش میزان اعتیاد به اینترنت و مقابله با عوارض آن کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید