صدراعظم آینده اتریش سهمیه اجباری مهاجرتی اروپا را رد کرد

    کد خبر :175643

سباستین کورتس رئیس حزب ‘مردم’ اتریش که بزودی کار خود را در مقام صدر اعظمی این کشور آغاز می کند ، با پیوستن به کشورهای اروپای مرکزی و شرقی ، سهمیه اجباری پذیرش مهاجران در اروپا را رد کرد.

کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان ، مجارستان و جمهوری چک که از مشارکت در طرح پذیرش سهمیه مهاجران خودداری کرده اند در این زمینه با ‘دونالد توسک’ رئیس شورای اروپا موافقتند اما کشورهایی مانند آلمان و یونان مخالفت کرده اند. توسک روز جمعه در جریان روز دوم نشست سران اروپا (شورای اروپا) در بروکسل در نامه ای به سران اروپا، برنامه سهمیه اجباری پذیرش مهاجران و آوارگان را اقدامی ناموثر و به شدت تفرقه انداز بین کشورهای اروپایی قلمداد کرد.
سباستین کورتس وزیر امور خارجه و رئیس حزب راست میانه ‘مردم’ اتریش (OVP) که انتظار می رود در این هفته جانشین ‘کریستین کرن’ صدر اعظم قبلی بشود، از موضع توسک حمایت کرد وگفت: او درست می گوید که برنامه سهمیه اجباری مهاجران در اروپا کار نکرده است.
کورتس در گفتگویی با خبرگزاری ‘آپا’ خواستار ‘تغییر سیستم’ در این زمینه شد وگفت در دولت آینده اتریش برای تغییر این سیاست مهاجرتی اشتباه تلاش خواهد کرد.
برنامه سهمیه بندی مهاجران برای تقسیم 160 هزار مهاجر و پناهجو در سرتاسراتحادیه اروپا ، در سال 2015 مورد توافق اکثریت رهبران کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفت و هدف از آن کمک به کشورهای خط مقدم ورود مهاجران مانند یونان و ایتالیا بود. اما تاکنون تنهاحدود 32 هزار تن از مهاجران جابجا شده اند.
در همین حال، ‘دمیتریس آوراموپولوس’ کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا اظهارات توسک را غیرقابل قبول و ‘ضد اروپایی’ قلمداد کرد . این اظهارات همچنین با انتقاد تند ‘ژان کلود یونکر’ رئیس کمیسیون اروپا رو به رو شد.
بنابه گزارشها ، مذاکرات رهبران اروپا در روز پنجشنبه گذشته در باره موضوع مهاجرت نیز نتوانست اختلافات موجود درباره این موضوع را کاهش دهد.
سباستین کورتس صدر اعظم آینده اتریش ، پیش از این نیز در گفتگویی با اشپیگل از سختگیری بیشتر در برخورد با موضوع مهاجرت خبر داد و تاکید کرد: ما این مشکل را از طریق توزیع افراد در سطح اروپا حل نخواهیم کرد.
کورتس روز جمعه در بیانیه مشترکی با ‘هانس کریستین اشتراخه’ رهبر حزب راستگرای ‘آزادی’ اتریش (FPO) از حصول توافق نهایی برای تشکیل دولت ائتلافی با مشارکت این دو حزب خبر داد و قرار است جزئیات توافق امروز شنبه اعلام شود.
به گزارش ایرنا، کورتس تاکید کرد: ما می خواهیم از فشار بر مالیات دهندگان کم کنیم و همچنین امنیت در کشور را از جمله از طریق مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ، ارتقا دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید