مشاور امنیت ملی ترامپ از موضع خود در قبال ترکیه برگشت

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۰
    کد خبر :175517

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف اظهارات گذشته‌اش بر حفظ همکاری‌ها با ترکیه در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هربت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد: ما از تلاش‌های ترکیه برای حفظ امنیت مرزی، جلوگیری از ورود مبارزان خارجی و همچنین مبارزه با داعش حمایت می‌کنیم و همکاری‌های خود را با ترکیه برای تضمین شکست کامل داعش ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: همچنین ما تلاش‌های خود را با ترکیه و دیگر شرکایمان برای جلوگیری از تامین مالی افراط گرایان در منطقه افزایش می‌دهیم. آمریکا همانند دهه‌های گذشته در مبارزه با تهدیدات پ.ک.ک در کنار ترکیه قرار دارد.

این در حالی است که مک‌مستر چند روز پیش در یک اندیشکده اعلام کرد: ترکیه و قطر حامیان اصلی رادیکالیسم هستند و مشکلات ترکیه با غرب بیشتر به دلیل مواضع حزب عدالت و توسعه است.

پس از این اظهارات ترکیه اعتراض خود را نسبت به اظهارات مک‌مستر اعلام کرد. وزارت خارجه ترکیه از اظهارات مک‌مستر اظهار تاسف کرده و اعلام کرد: این ادعاهای بی پایه و اساس به دور از واقعیت بوده و غیرقابل قبول است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید