تعیین موضوع گرد و غبار به عنوان اولویت مرکز مدیریت و کاهش بلایا

    کد خبر :175154

در دیدار معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد مقرر شد که موضوع گرد و غبار به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مرکز منطقه ای مدیریت و کاهش خسارت بلایا مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در حاشیه اجلاس عالی رتبه « اقدام برای اقلیم در آسیا و اقیانوسیه» در بانکوک کاوه مدنی – معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست- با شمشاد اختر – معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد نزد آسیا و اقیانوسیه(UNESCAP) – دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدارمعاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری موضوع گرد و غبار به عنوان یکی از معضلات اصلی محیط زیستی ایران و منطقه بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با گسترش و کاهش خسارات ناشی از پدیده گرد و غبار تاکید کرد.

وی بر ضرورت تشکیل مرکز منطقه‌ای و سامانه هشدار و اطلاعات گرد و غبار تاکید کرد و از آمادگی ایران برای میزبانی و همکاری جدی با چنین مرکزی خبر داد.

شمشاد اختر با تأیید گفته مدنی، حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام و ابراز امیدواری کرد که شبکه همکاری در زمینه گرد و غبار در منطقه آسیا و اقیانوسیه به‌زودی تشکیل شود.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست (پام) با توافق طرفین مقرر شد که موضوع گرد و غبار به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مرکز منطقه ای مدیریت و کاهش خسارت بلایا که به زودی در ایران راه اندازی خواهد شد، مورد توجه قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید