بررسی بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷

    کد خبر :175091

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه مربوط به تخریب و نوسازی مدارس در سال 97 کاهش محسوسی داشته است و در سال 96 نیز اعتبارات مربوط به این مقوله به خوبی اختصاص نیافت و این نشاندهنده کم توجه دولت به بحث مدارس فرسوده است.

به گزارش افکارنیوز، جبار کوچکی‌نژاد در رابطه با بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در سال 97 اظهار کرد: بودجه آموزش و پرورش به صورت استانی تعریف شده است و هر یک از سازمان‌های وابسته به آموزش و پرورش نیز زیرمجموعه این وزارتخانه بودجه‌ای دارند.

وی افزود: با توجه به بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در سال 97 می‌توان گفت، که تحولی در آموزش و پرورش ایجاد نخواهد شد، از سوی دیگر دولت معتقد است که آموزش و پرورش گران اداره می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت رو به کاهش است و به حدود 10 درصد رسیده که این سهم در سال 97 به 9 درصد خواهد رسید.

کوچکی‌نژاد با اشاره به این که آموزش و پرورش نیازمند تحول در رتبه‌بندی است و از سوی دیگر معلمان خواستار افزایش حقوق هستند خاطر نشان کرد: با بودجه سال 97 اتفاق خاصی در این زمینه‌ها نمی‌افتد.

وی در رابطه با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: استانی شدن بودجه به نفع مناطق محروم است. از سوی دیگر آموزش و پرورش می‌تواند بررسی کند در کدام مناطق بودجه به خوبی هزینه می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: بودجه مربوط به تخریب و نوسازی مدارس در سال 97 کاهش محسوسی داشته است و در سال 96 نیز اعتبارات مربوط به این مقوله به خوبی اختصاص نیافت و این نشاندهنده کم توجه دولت به بحث مدارس فرسوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید