اعضای شورای پنجم بر مسائل شهری مسلط نیستند

    کد خبر :175088

عباس جدیدی با اشاره به شرایط شورای شهر تهران در دوره پنجم، اظهار کرد: با توجه به گذشته 29 جلسه از شورای شهر تهران شرایط به گونه‌ای است که نشان می‌دهد که اعضا در خصوص مسائل شهری و مدیریت شهری مسلط نیستند.

به گزارش افکارنیوز، جدیدی تصریح کرد: با توجه به عدم تسلط اعضای شهر تهران در این دوره، ای کاش اعضای فعلی قبل از آغاز رسمی شورای شهر تهران در دوره پنجم، در جلسات آموزشی بیشتر شرکت می‌کردند و حتی در جلسات شورای شهر تهران در دوره چهارم شرکت می‌کردند و فضای مدیریت شهری را درک می‌کردند.

عضو سابق شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شورای چهارم چنین فضای را داشت یا خیر، افزود: خیر نداشت چرا که در شورای شهر تهران در دوره گذشته افراد مسلطی حضور داشتند و از ابتداd حضورشان در شورا اقدام به تصویب مصوبه و بررسی برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران کردند.

جدیدی افزود: شورای شهر تهران باید یه مقداری فعالتر باشند و در خصوص مسائل شهری ورود جدی را داشته باشند چرا که شهر تهران یک ابر شهر و شهری پویاست و در هر لحظه در تغییر و تحول در شهر در حال انجام است و نمی‌شود بدون تصمیم و مصوبات جلسات را ادامه داد.

وی افزود: اعضای شورای شهر تهران در این دوره علاوه بر توجه به مسائل شهری باید به موضوع نظارت هم توجه داشته باشند و در حال حاضر بسیاری از طرح‌ها ولوایح از شورای شهر تهران در 6 کمیسیون شورا باقی مانده است که می‌طلبد آنها در دستور کار قرار گیرند.

عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص راه‌اندازی سامانه نظارت بر مصوبات شورای شهر تهران در دوره گذشته، گفت: کار بسیار خوبی در آن دوره انجام شد و در این دوره اعضای شورای باید آن را دنبال کنند.

جدیدی بیان کرد: آسیب جدی که شورای شهر تهران را تهدید می‌کند یکدستی آن است و شورا باید محلی برای تضارب آرا و نظرها باشد و شورای پنجم، شورای یکدستی است که کارآمدی لازم را ندارد.

وی افزود: از شورای شهر تهران در دوره پنجم چیزی از تنور بیرون نیامده و چیزی چشمگیر و دندان گیر در این دوره ندیده‌ام.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه به اعضای شورای در این دوره توصیه کرد که برای شناخت از مشکلات شهروندان، اعضا از محلات سرکشی کنند و بازدید‌های میدانی خود را زیاد کنند چرا که به سرعت فضای مدیریت شهری به دستشان می‌آید.

جدیدی افزود: مدیریت شهری استوار است بر مدیریت محله و اعضا باید ارتباط خوبی را با شورایاری‌ها داشته باشند ضمن اینکه به برنامه پنج ساله شهرداری تهران توجه داشته باشند و مطالعات لازم را در این بخش انجام دهند چرا برنامه محور عمل کردن برای شهر بسیار مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص فعالیتش در حوزه نظارت شورای شهر تهران در دوره گذشته بیان کرد: اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته بود و حتی در پایان فعالیتم در شورای قبل گزارشی از آن را در اختیار هیئت رئیسه شورای شهر تهران قرار دادم.

عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص گزارش عملکرد کمیسیون نظارت شورای شهر تهران در دوره گذشته بیان کرد: صرف نظر از نگاه‌های سیاسی که در یک سال آخر در شورای شهر تهران وجود داشت، بنده در بحث نظارت تلاش کردم که بر اساس مستندات عمل کنم به طوری که در بخشی از گزارش حوزه نظارت، به املاکی که شهرداری تهران به صورت به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کرده بود اشاره شد، که البته این موضوع به دو بخش تقسیم می‌شود بخشی از واگذاری‌ها به صورت قراردادهای بهره‌برداری و بخش بعدی به صورت تملک بوده است.

جدیدی ادامه داد: در این گزارش تأکید شده که برخی از افراد، املاکی را به صورت بهره‌برداری از شهرداری تهران گرفته‌اند که متاسفانه در ادامه تخلفاتی در بحث بهره‌برداری انجام داده‌اند. به طور مثال زمینی برای حسینه گرفته شده که متأسفانه در آن بنای تجاری احداث شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه در این واگذاری تخلفاتی صورت گرفته و حتی بنده خیلی از این موارد را با شماره پرونده در صحن شورای شهر تهران اعلام کرد و همینک هم از معاون نظارت شورای شهر تهران در این دوره خواهش می‌کنم که این گزارش‌ها و نامه‌های مربوطه را پیگیری کند.

جدیدی افزود: البته در این زمینه یک نامه کامل با جزئیات را برای سازمان بازرسی ارسال کردم و در آن نامه همه موارد را توضیح دادم و تمامی املاکی که به صورت بهره‌برداری توسط شهردار تهران واگذار شده بود قید شده است.

وی تصریح کرد: قاعدتاً بر اساس اختیارات شهردار تهران و آنچه را که در قانون آمده اگر تخلفی در خصوص واگذاری املاک در بخش بهره‌برداری صورت گرفته باید آن دسته املاک برگردد.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: 200 الی 300 املاک شهردار تهران به صورت بهره‌برداری واگذار کرده ‌که در این زمینه ابهامات باید برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید