علت گرایش به خانه های دانشجویی چیست؟

    کد خبر :175085

کمبود خوابگاه یک مشکل انکار ناپذیر است که به دنبال رفع آن تقاضا در تهیه خانه‌های دانشجویی را با افزایش روبرو کرده است.

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا فراهانی درباره وضعیت تأمین خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی گفت: در حال حاضر ظرفیت و تعداد خوابگاه‌های موجود محدود بوده و تأمین اسکان برای دانشجویان را با بحران روبرو کرده است. بنابراین نه تنها دانشجویان متأهل، بلکه در تأمین نیاز مجردها هم با مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: کمبود خوابگاه یک مشکل انکار ناپذیر است که به دنبال رفع آن تقاضا در تهیه خانه‌های دانشجویی را با افزایش روبرو کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در شرایط بحران خوابگاه ها، سعی می‌شود در قبال تقاضای بالای دانشجویان تا حد امکان متقاضی بدون اسکان نماند و این اقدام منجر به کاهش کیفیت و خدمات در خوابگاه‌ها شده است. در بسیاری از مواقع دانشجویان خود با دیدن امکانات کم و شلوغی خوابگاه‌ها اقدام به تهیه خانه‌های دانشجویی می‌کنند.

وی عنوان کرد: این یک واقعیت است که برای دانشجویان مجرد به اندازه کافی خوابگاه وجود ندارد چه برسد به این که باید ٣ برابر سرانه آن را به متأهل ها اختصاص دهیم. این در حالی است که از ٢٠٠ هزار دانشجوی مجرد بیش از ٨٠ هزار نفر در خوابگاه‌ها اسکان دارند و چند صد هزار دانشجوی متأهل نیز از این امکان بهره‌مند شده اند.البته همچنان به دنبال رفع محدودیت و کمبود‌ها پیگیر رفع مشکل هستیم.

فراهانی در خصوص مصرف موادمخدر در خوابگاه‌های دانشجویی و نحوه نظارت بر این معضل گفت: مشکل اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر را رد نمی‌کنیم و این معضل قطعا وجود دارد، اما سنجش مشاوره به شدت نسبت به این معضل حساس است و دوره‌های آموزشی مختلف را برای دانشجویان برگزار می‌کند تا در صورت رویت آلودگی افراد به مواد مخدر، شرایط به طور دقیق رصد و مداخلات لازم برای رفع اینگونه مشکلات صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید