چند مرکز ترک اعتیاد در تهران وجود دارد؟

    کد خبر :175082

براتی سده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در سطح شهر تهران، وجود دارند و مسئولان مراکز فوق معتادان مراجعه کننده را بستری و خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می‌دهند.

به گزارش افکارنیوز، فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: مراکز Tc که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، برای درمان اعتیاد فعالیت‌ می‌کنند، خدمات درمانی تخصصی را به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: وجود روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و پزشک در مراکز Tc الزامی است و معتادان به طور تخصصی تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: حضور مسئول فنی در مراکز Tc منوط به داشتن تخصص و تحصیلات مرتبط در حوزه اعتیاد است و سازمان بهزیستی، بر عملکرد این مراکز به طور مستمر نظارت می‌کند.

براتی سده خاطرنشان کرد: متاسفانه تا کنون به دلیل کمبود منابع، آموزش خاصی برای نیروهای کادری مراکز ترک اعتیاد، وجود نداشته است و این موضوعی است که در مراکز Tc با جدیت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در سطح شهر تهران، وجود دارند و مسئولان مراکز فوق معتادان مراجعه کننده را بستری و خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر معتادان در ۳ مدل مراکز درمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پذیرش شده و اعتیاد خود را ترک می‌کنند.

براتی سده یادآور شد: مراکز کوتاه مدت فرد معتاد را برای یک دوره یک هفته تا ۱۰ روز، مراکز میان مدت برای یک ماه اقدام به نگهداری معتاد کرده و در نهایت مراکز بلند مدت بین ۳ تا ۶ ماه و در صورت تایید پزشک و یا دستور قاضی، معتادان را نگهداری می‌کنند.

وی بیان کرد: در مراکز Tc معتادان پس از طی دوره سم زدایی، برای بازسازی رفتاری و شخصیتی، توسط روانپزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی تحت درمان قرار می‌گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید