ایران از شرکت کره ای تراشه های مدار یکپارچه خرید

    کد خبر :174960

شرکت کومسکوی کره جنوبی اعلام کرد، قراردادی با ایران برای عرضه ۵ میلیون تراشه مدار یکپارچه برای استفاده در کارت های شناسایی ملی به امضا رسانده است.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری کره تایمز، شرکت کومسکوی کره جنوبی اعلام کرد، قراردادی با ایران برای عرضه 5 میلیون تراشه مدار یکپارچه برای استفاده در کارت های شناسایی ملی به امضا رسانده است.

بر اساس این قرارداد، این شرکت کره ای باید مقدار توافق شده از این تراشه ها، موسوم به جی کی 21 را تا سال آینده به یک شرکت تولید کننده گذرنامه های اکترونیکی در ایران ارسال نماید.

سخنگوی شرکت کومسکو در این باره گفت: «قرارداد جدید دومین قرارداد مشابه در این زمینه است. پیش از این نیز کومسکو قرارداد مشابهی را با یک شرکت در آسیای میانه منعقد کرده بود.» وی همچنین خاطر نشان کرد که قرارداد با ایران نتیجه همکاری با یک عرضه کننده محصولات امنیتی به نام اس ام ای نتورکس بوده است.

شرکت کومسکو اعلام کرده که بیش از 5 سال در تلاش برای انعقاد این قرارداد بوده است. این شرکت ها به درخواست ایران نوعی «فن آوری سفارشی» را طراحی و تولید کرده اند. کومسکو از افشای ارزش مالی این قرارداد خودداری کرده است.

در ایران هر شهروند بالای 15 سال باید یک کارت شناسایی ملی داشته باشد. همراه داشتن این کارت های ملی برای ارائه بسیاری از خدمات از جمله خدمات بانکی و صدور گذرنامه و گواهینامه رانندگی ضروری است.

تراشه های تولیدی شرکت کومسکو امنیت این کارت ها را ارتقا می دهد و به دارندگان کارت ها اجازه می دهد تا به لطف فن آوری کد گذاری پیشرفته اطلاعات حتی در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت از اطلاعات شخصی خود محافظت نمایند.

کومسکو گفته: «قرارداد با ایران به شرکت کمک خواهد کرد که مشتریان بیشتری بیابد. ما امیدواریم بسیاری ما را پیدا کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید