گسل فعال زلزله زیر ۲ ساختمان ۲۰طبقه در ولنجک

    کد خبر :174954

وزارت راه و شهرسازی به نقل از یک استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌ شناسی اعلام کرد، شهر پردیس و ۲ ساختمان ۲۰ طبقه در ولنجک روی گسل فعال زلزله ساخته شده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌ شناسی و مهندسی زلزله، با اشاره به اینکه مساله امروز ایران مقابله با بحران‌های طبیعی همچون زلزله و سیل است، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد این است که عموما به تحقیقاتی که پژوهشگران رشته‌های مختلف انجام می‌دهند بی‌ توجهی می‌شود.
این استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله افزود: در حال حاضر، با توجه به تذکرات متعدد صاحبنظران، دو ساختمان 20 طبقه دقیقا روی گسل فعال ولنجک احداث شده است.
وی یادآور شد: شهر جدید پردیس در نزدیکی گسل مشاء احداث شد و باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که شهر پردیس به‌ اندازه جمعیتی که برای آن پیش‌ بینی شده آب ندارد و در تلاقی دو گسل بزرگ و فعال احداث شده است.
وی افزود: با وجود مشکلاتی که برای شهر جدید پردیس وجود دارد متاسفانه در دراز مدت برای این شهر که هم اکنون حدود 60 هزار نفر جمعیت دارد در آینده جمعیت 700 هزار نفری پیش‌ بینی شده است.
همچنین استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌ شناسی و مهندسی زلزله گفت: بیش از 70 سال است که ایستگاه‌های هواشناسی در کشور فعالیت دارند و هر ساله نیز این سازمان پیشرفت هایی را منطبق با علم دنیا کسب کرده است با این حال این پرسش مهم مطرح است که جایگاه یافته ها و پژوهش های سازمان هواشناسی در اخذ تصمیمات کلان در کشور کجاست؟
وی در ادامه گفت: دست‌ اندر کاران اجرایی تا چه میزان از یافته‌های سازمان هواشناسی در اجرایی و عملیاتی کردن پروژه های عمرانی استفاده کرده‌اند؟
زارع همچنین درخصوص معضل آلودگی هوا نیز گفت: آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که هم‌اکنون کشور دارد و چالش عمده شهرهای ما است و با توجه به اینکه سازمان هواشناسی در این‌ خصوص تحقیقاتی داشته است . اکنون تا چه میزان از یافته‌های سازمان هواشناسی، تحقیقات دانشگاهیان و صاحبنظران استفاده شده است؟
وی تصریح کرد: مشکل عمده‌ نبود تحقیقات است و مساله اصلی ما، استفاده نکردن از تحقیقات و نظرات صاحبنظران و به کار نبستن پژوهش‌های همه‌جانبه در اجرایی و عملیاتی‌کردن طرح ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید