کشته شدن ۱۰۰۰ کودک زیر ۱۲ سال طی ۵ سال گذشته در آمریکا

    کد خبر :174948

شبکه خبری NBC آمریکا از قول چندین منبع مطلع گزارش داد که ۱۰۰۰ کودک زیر ۱۲ سال در پنج سال گذشته در این کشور به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش این شبکه خبری مشخص شد که تعداد کودکانی که در جریان تیراندازی در پنج سال گذشته در آمریکا کشته شدند ۱۰۰۰ تن است به این معنا که در هر ۴۴ ساعت یک کودک کشته شده است.

در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، در مجموع ۲۰ کودک بین شش تا هفت ساله و همچنین شش بزرگسال در جریان تیراندازی مرگبار در مدرسه ابتدایی سندی هوک در کانتیکت کشته شدند. این رخداد یکی از مرگبارترن تیراندازی‌ها در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

با وجود این تیراندازی‌های مرگبار، هنوز هیچ اقدامی برای کنترل سلاح توسط کنگره آمریکا تصویب نشده است و بسیاری از محدودیت‌های حمل و خرید سلاح توسط انجمن ملی سلاح آمریکا و سایر گروه‌ها با مخالفت روبروست چراکه این گروه‌ها می‌ترسند اقدامات کنترل سلاح گامی به سوی ممنوعیت فدرال برای تمامی مالکان خصوصی سلاح باشد.

روز پنجشنبه، الیوت انگل، یکی از اعضای کنگره آمریکا خواستار اعمال قوانین سختگیرانه کنترل سلاح برای جلوگیری از تکرار وقوع چنین رخدادهایی شد.

تیراندازی باعث کشته شدن ۳۰ هزار تن در سال در آمریکا می‌شود و بسیاری از آنها خودکشی هستند.

تیراندازی‌های مرگبار نظیر آنچه که در سال جاری میلادی در لاس وگاس و آنچه در سندی هوک در ۲۰۱۲ رخ داد، باعث شده تا درخواست‌ها برای خرید سلاح بیشتر شود به طوریکه براساس گزارش شبکه خبری سی.ان.ان در پی تیراندازی مرگبار سندی هوک، سه میلیون قبضه تفنگ خریداری شد.

مرکز داده ملی درباره سلاح در آمریکا هنوز وجود ندارد و تعداد دقیق افرادی که سلاح دارند، هنوز در هاله‌ای از ابهام است. براساس تخمین‌های موجود، آمریکایی‌ها ۲۸۰ میلیون سلاح دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید