مدیرعامل ایرباس از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

    کد خبر :174929

در پی فشارهای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، مدیرعامل ایرباس قرار است تا آوریل ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷) پس از ۱۴ سال از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایروتایمز، تام إندِر، مدیرعامل فعلی شرکت هواپیماسازی ایرباس قرار است تا پایان زمستان سال آینده (آوریل ۲۰۱۹ ـ اسفند ۹۷) پس از ۱۴ سال از سمت خود کناره گیری کند.إندِر اعلام کرد: ایرباس به ایده های جدید در دهه ۲۰۲۰ نیاز دارد.

در پی فشارهای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، مدیرعامل ایرباس قرار است تا آوریل ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷) پس از ۱۴ سال از قدرت کناره گیری کند. مدیرعامل ایرباس در حالی قرار است این شرکت را ترک کند که همچنان تحقیقات درباره فساد مالی تولید و ساخت هواپیماهای نظامی جت «موتور متوسط» برای «برنامه تولید هواپیماهای نظامی برای ناتو» در انگلیس و فرانسه ادامه دارد.

ایرباس متهم به گران فروشی ۳.۵ میلیارد یورویی هواپیمای A۴۰۰M به ناتو است. چند هفته قبل نیز رسانه ها از احتمال تغییر در مدیرعاملی ایرباس خبرهایی را منتشر کرده بودند؛ شایعاتی نیز در خصوص اصرار و فشارهای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اجرای این تغییر به گوش رسیده است.

همچنین به نظر می رسد در صورت تغییر مدیرعامل فعلی ایرباس به عنوان مهمترین حامی ادامه اجرای قرارداد این هواپیماساز با ایران ایر، شرکت هما برای دریافت ۹۷ فروند باقی مانده از قرارداد خرید ۱۰۰ فروند ایرباس، با مشکل جدی فشارهای سیاسی دولت فرانسه به عنوان یکی از متحدان جدی دولت ترامپ مواجه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید