تاکید بوسنی و هرزگوین بر تقویت مناسبات دوستانه با ایران در همه زمینه‌‌‌ها

    کد خبر :174898

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین دیدار و درباره توافق هسته‌ای، تحولات خاورمیانه و راه‌های تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

محمود حیدری در این دیدار با تشریح مواضع کشورمان در خصوص توافق هسته‌ای و تحولات خاورمیانه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان باثبات ترین کشور منطقه که در مبارزه باتروریسم در سوریه و عراق نقش پیشتاز و موثر داشته است، خود را متعهد به حفاظت از ثبات و امنیت منطقه می‌داند و در این راستا برای حل بحران یمن نیز از ابتدا مناسب‌ترین راه حل را ارائه داد که گام نخست آن توقف کشتار مردم بیگناه است.

وی با اشاره به مغایرت تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس با قطعنامه‌های سازمان ملل اظهار داشت: این اقدام به منزله هتک حرمت مقدسات همه مسلمانان جهان است و حمایت از اشغالگری سرانجام خوبی نخواهد داشت.

سفیر ایران با تبیین روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خود را دوست همه مردم بوسنی می‌داند و خواستار تحکیم ثبات در بالکان و حفظ تمامیت ارضی، همزیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام و توسعه کشور بوسنی و هرزگوین است.

دراگان چوویچ، رئیس دوره‌ای شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تاکید بر اراده این شورا در جهت تقویت مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌‌ها و زمینه‌های گسترش روابط دو کشور، به ویژه در عرصه اقتصادی را گسترده دانست.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با اشاره به سرعت تحولات و کثرت بحران‌های خاورمیانه خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس موجب پیچیده‌تر شدن شرایط در این منطقه می‌شود و به همین دلیل بیشتر کشورهای جهان از جمله دولت‌های اروپایی با این تصمیم همراهی نکرده‌اند.

عضو کروات شورای ریاست جمهوری بوسنی از تلاش‌های سفارت ایران برای برقراری ارتباط با اقوام و شهرهای مختلف در بوسنی و هرزگوین حمایت کرده و ابراز امیدواری کرد که دولت و ملت ایران در پیمودن مسیر توسعه موفق باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید