جذب ۸میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال۹۶

    کد خبر :174891

معاون سازمان سرمایه گذاری خارجی با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف سرمایه و دانش میان ایران و چین، گفت: از ابتدای امسال ۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

احمد جمالی در حاشیه برگزاری همایش ماشین آلات و محصولات خانگی چین در ایران که با محوریت پروژه احیای جاده ابریشم برگزار شده است، در جمع خبرنگاران گفت: سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران تبدیل تجارت به سرمایه گذاری است که بر این اساس، برگزاری نمایشگاههای تخصصی کشورها در ایران را با این محور که منجر به امر سرمایه گذاری در داخل کشور می شود، مورد استقبال قرار می دهیم؛ چراکه نمایشگاهها ‌می‌توانند ابزار مناسبی برای رسیدن به هدف سرمایه گذاری باشند.

به گزارش  بازتاب به نقل از مهر، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران افزود: تبادلات تجاری ایران و چین طی سالهای گذشته به طور مرتب در حال افزایش بوده و در حوزه تجارت و سرمایه گذاری، این رشد حاکم شده است. البته زمینه‌هایی نیز در حوزه ارایه تسهیلات، مزایا و مشوق ها برای سرمایه گذاران خارجی از سوی دولت ایران فراهم شده است.

وی تصریح کرد: استقبال مناسبی طی دو سال گذشته از سرمایه گذاری در اقتصاد ایران توسط کشورهای خارجی صورت گرفته است که در این میان، چین نیز سرمایه گذاری رو به رشدی را طی سالهای گذشته در اقتصاد ایران داشته است؛ به نحوی که به طور کلی میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال جاری ۸ میلیارد بوده که از کشورهای مختلفی جذب شده است؛ اما چینی ها هم سهم مناسبی از این میزان سرمایه گذاری در ایران داشته اند.

جمالی ادامه داد: در حوزه های مختلف اقتصادی کشور، سرمایه گذاران سرمایه گذاری کرده اند و چینی ها نیز تنوع مناسبی در سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی ایران داشته اند.

این مقام مسئول در سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به نوع سرمایه گذاری هایی که چین در ایران داشته است؛ تلاش شده تا محصولات تولیدی نیز از کیفیت و قیمت رقابتی برخوردار باشد تا بتوان از پتانسیل های صادراتی سایر کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مستقر در جاده ابریشم هم استفاده کرد و کالاهای تولید مشترک را به آنجا و سایر کشورهای دنیا صادر کرد.

جمالی ادامه داد: ائتلاف سرمایه و دانش که بین سرمایه گذاران چینی و ایرانی ایجاد شده است؛ به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی کمک خواهد کرد؛ این در شرایطی است که یکی از وجوه سرمایه گذاری خارجی، انتقال تکنولوژی است که می تواند بر کیفیت محصولات نیز اثرگذار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید