در داخل موشک‌ می‌سازیم ولی «واگن قطار» وارد می‌کنیم!

    کد خبر :174888

اجلاس بزرگ بسیج اساتید کشور با حضور سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سیدمحمد حسینی رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد و جمعی از شخصیت‌های کشوری، لشکری و صدها نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران در تالار ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک پیروزی‌های بزرگ اسلام و جبهه مقاومت و ازهم پاشیدگی جبهه تکفیری‌ها در منطقه اظهار داشت: مردم ما هنوز متوجه عمق خطر این گروه نشده اند زیرا جبهه جنگ از کشور ما فاصله دارد و طبعا متوجه اهمیت فروپاشی آن هم نشده‌اند.

به گزارش  بازتاب به نقل از فارس، حاجی زاده با بیان اینکه مثلث غربی، عربی و عبری این جبهه تکفیری را ایجاد و از آن حمایت کردند، تصریح کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی پشت سر این فتنه بودند و اگر به سوابق گفته ها و خروجی مراکز مطالعاتی صهیونیست‌ها و کشورهای غربی نگاه کنیم، می بینیم که طرح تشکیل گروه های تکفیری توسط اندیشکده های اسراییلی و امریکایی طراحی شده بود، زیرا آنها توان غلبه بر ایران را ندارند.

وی ادامه داد: اندیشکده‌های غربی از ابتدا طراحی کردند که قدرت و توان منطقه را علیه مسلمانان به کار بگیرند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تفکر برخی افراد در داخل و عدم اعتماد آنها به توان داخلی افزود: برخی مسئولان که به دندانپزشک و پزشک داخلی هم اعتماد ندارند، چطور می‌خواهند به توان تولید داخل اعتماد کنند؟

حاجی‌زاده گفت: در نتیجه همین تفکر است که به واردات خارجی نیازمند می شویم و دشمن نیز برای پیاده سازی تحریم از داخل کشور کمک می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز می بینیم که موشک و قطعات هواپیما در داخل تولید شده، اما واگن قطار و سنگ پا از خارج وارد می‌شود.

در پایان سخنان سردار حاجی‌زاده، تعدادی از دانشجویان فلسطینی و کشورهای مقاومت با اهدای تابلوی منقش به عبارت «القدس لنا» از فرمانده نیروی هوافضای سپاه تقدیر کردند.

* زارعی: همه سلایق را برای خدمت در بسیج اساتید جمع می‌کنیم

مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور هم در این اجلاس اظهار داشت: بسیج اساتید در دوره جدید نگاهش این است که در موضوعات مختلف به مردم، دولت در حوزه ملی و استانی کمک کند.

وی ادامه داد: تلاش داریم برای خدمت به مردم و کشور ان‌شاءالله همه سلایق را در بسیج اساتید جمع کنیم و از اصلاح طلبان و اصولگرایان بخواهیم اختلافات را کنار بگذارند، بسیج اساتید می خواهد آغوشش را باز کند و همه سلایق برای کمک به دولت و ملت در آغوش بگیرد.

زارعی تصریح کرد: خداوند وقتی دید شهیدحججی نیت و هدفش را پاک کرده است به وی شهادتی داد تا ایران و دنیا را به حرکت درآورد.

وی گفت: از خدا می‌خواهیم در دور جدید سازمان بسیج اساتید مانند همکاران سابق و با تلاش بیشتر که خالی از وسوسه های نفسانی باشد بتوانیم به دولت و ملت خدمت کنیم.

* طالبی: عملکرد سپاه و ارتش در خدمت رسانی به زلزله‌زدگان خوب بود/ اهدای 6 کانکس به زلزله‌زدگان

داود طالبی عضو شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه شهیدبهشتی و از بنیانگذاران بسیج اساتید هم در این مراسم با اشاره به حضور اساتید دانشگاه در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل، تصریح کرد: در دانشگاه شهیدبهشتی 120 شهید دانشجو، کارمند و استاد است که شهید مجید شهریاری یکی از این شهداست.

این استاد دانشگاه با اشاره به خذمات اساتید بسیجی به کشور، گفت: امیدواریم بتوانیم به عنوان نیروی بسیجی در جهت تحقق آرمانهای انقلاب و رهبری قدم برداریم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خوب سپاه، بسیج و ارتش در خدمت رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور، افزود: این نهادها خیلی خوب وارد این میدان شدند، بسیج اساتید شهید بهشتی هم با همکاری تعدادی از خیرین، 6 دستگاه کانکس به ارزش 210 میلیون ریال به زلزله‌زدگان اهدا کرد.

طالبی در خاتمه گفت: امیدواریم با حرکتی که آقای زارعی رئیس جدید سازمان بسیج اساتید کشور شروع کرده بتوانیم گام‌های بلندی را برای خدمت به کشور برداریم.

* «اندیشکده اقلیم و آمایش» بسیج اساتید کشور آغاز به کار کرد

همچنین در این مراسم با رونمایی از تابلوی اولین «اندیشکده اقلیم و آمایش» بسیج اساتید کشور این اندیشکده آغاز به کار کرد.

بنابراین گزارش، رونمایی از اولین اندیشکده راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور با عنوان «اندیشکده راهبردی اقلیم و آمایش»، مبتنی بر نگاه جدید «مسئله محوری» در برنامه های سازمان بسیج اساتید کشور است که با پیوستِ «پرنمودن شکاف نظر و عمل» در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های کلان کشور و در راستای کمک به دولت و دستگاه های مجری در حل مسائل اقلیمی در کنار کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی، تأسیس شده است.

ابن الدین حمیدی جانشین رئیس بسیج اساتید کشور در مراسم رونمایی از این اندیشکده؛ گفت: بسیج اساتید با نگاه حل مسائلی نسبت به حل مشکلات کشور از طریق انجام تحقیقات مورد نیاز، اقدام به تاسیس اندیشکده‌های علمی کرده است.

وی ادامه داد: این اندیشکده‌ها در سطح ملی «موضوعی‌محور» و در سطح بر اساس مزیت‌های استان «مسئله‌محور» خواهد بود.

حمیدی تصریح کرد: تعدادی از شهرستانهای ما کار خود را آغاز کرده اند از جمله استان تهران و امیدواریم بتوانیم با این اقداماتی که صورت گرفته شاهد حل مشکلات کشور و مردم باشیم.

در ادامه لشکری از اعضای بسیج اساتید و از موسسان این اندیشکده درباره وظایف اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین گفت: در فعالیت جدید سازمان و با توجه به سیاست‌های پیش رو مبنی بر تاسیس اندیشکده‌ها برای حل معضلات کشور بر آن شدیم با تاسیس اندیشکده اقلیم، چالش‌های کشور در حوزه اقلیم را شناسایی کرده و با کمک صاحبنظران و پتانسیل‌های موجود در این بخش راهکارهایی را ارائه دهیم.

وی افزود: معتقدیم سازمان بسیج اساتید باید در جهت رفع معضلات کشور گام بردارد و تاسیس چنین اندیشکده‌هایی را در راستای حل معضلات اقلیمی کشور می‌دانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید