تکلیف نیروی انسانی آموزش و پرورش ظرف دو هفته آینده

    کد خبر :174851

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال های اولیه اجرای تفویض اعتبارات آموزش و پرورش استان ها به شورای برنامه ریزی هر استان با سختی هایی مواجه خواهد بود، گفت: قطعا این اقدام موجب کاهش تمرکز در برنامه ریزی و تلاش برای رفع نابرابری ها و کمبودهای موجود می شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی روز جمعه در حاشیه کلنگ زنی دو باب مدرسه در گاومیش آباد و اسلام آباد دزفول و در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای رفع معضل کمبود شدید نیروی انسانی، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مساله جدی برای کل کشور است. البته وضعیت آن در استان ها و شهرهای مختلف کشور با هم متفاوت است.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل، برنامه ای آماده کرده ایم. این روزها این برنامه در جریان تعامل و یکپارچگی با سازمان امور استخدامی کشور است و در آن تکلیف نیروی انسانی آموزش و پرورش برای چهار سال آینده مشخص خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: میزان کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در هر استان و مجاری رفع این کمبودها و همچنین وضعیت آزمون های استخدامی برای جذب نیروی انسانی و بحث ردیف های استخدامی، در این برنامه لحاظ شده است. ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده با هماهنگی که با سازمان امور استخدامی کشور صورت خواهد گرفت و با توجه به اینکه در میان ارقام ما و ارقام این سازمان اختلاف وجود دارد، این اختلاف با جلساتی که برگزار می شود، برطرف خواهد شد.

بطحایی افزود: با وجود این برنامه دیگر تکلیف ما در جذب نیروی انسانی، برای سال آینده و سال های آینده مشخص است که در این سال ها باید نیروی انسانی در چه نقاطی و با چه جنسیتی و از کدام مجاری تامین و بکارگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که واگذاری بودجه آموزش و پرورش استان ها به شورای برنامه ریزی هر استان چه نفعی می تواند در حل مشکلات آموزش و پرورش داشته باشد؟ بیان کرد: نخستین ویژگی این کاهش تمرکز، ایجاد انعطاف در هزینه کرد اعتبارات است. به هر حال زمانی که اعتبارات به صورت متمرکز برنامه ریزی می شود، بعضی از کسری ها و کمبودهایی که در شهرستان های مختلف وجود دارد لاجرم نادیده گرفته می شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما از سال آینده که این بودجه ها در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها قرار می گیرند، این اعتبارات با انعکاس بیشتری در اختیار مقامات استان ها قرار خواهد داشت تا آنجا که نیاز وجود دارد، با تزریق بیشتر اعتبارات بتوانند نابرابری ها و بی عدالتی های موجود را کاهش دهند.

بطحایی ادامه داد: البته بخشی از این اعتبارات در حوزه عمرانی است و بخش عمده تر آن در حوزه اعتبارات هزینه ای است. اما بخشی از ردیف های اعتباری ما در حوزه های عمرانی هم به استان ها تزریق می شود. هر چند شاید در سال های آغازین تفویض اعتبارات آموزش و پرورش استان ها با سختی مواجه خواهد بود، اما حتما اقدامی مبارک است و قدمی جدی در کاهش تمرکز که همواره مورد تأکید معلمان و مردم بوده است، خواهد بود و تمرکز در برنامه ریزی را کاهش می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید