پوتین: نیروهای آمریکایی در سوریه از سرکوب کردن تروریست ها خودداری کردند

    کد خبر :174826

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: نیروهای آمریکایی در سوریه بارها از مبارزه و سرکوب کردن تروریست ها خودداری نموده و بر اثر اقدامات نظامیان این کشور، تروریست ها از نابودی هلاکت نجات یافتند.

 پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در باره استفاده آمریکا از گروه های تروریستی خاطرنشان کرد: آنها (طرف آمریکایی) در گذشته سازمان القاعده را برای مبارزه با حضور اتحاد شوروی سابق در افغانستان ایجاد کردند.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین به نقل از سخنان پوتین نوشت: تروریست های القاعده بعدها در روز 11 ماه سپتامبر 2001 به نیویورک حمله کردند.
رئیس جمهوری روسیه گفت: الان هم در سوریه شاهد هستیم و خلبان روسی نیز گزارش می دهند و بارها پهپادهای تجسسی روسیه عکسبرداری است که تروریست ها از سوریه به عراق فرار می کنند.
پوتین گفت: نظامیان روس این موارد را به شرکای آمریکایی گزارش می دهند و مسیر حرکت تروریست ها را به طرف آمریکایی می گویند، اما آنها (آمریکایی ها) هیچ عکس العملی نشان نمی دهند. در نتیجه تروریست ها فرار می کنند.
وی با طرح این سوال که چرا نظامیان آمریکایی این گونه رفتار می کنند، اظهار کرد: زیرا آنها فکر می کنند که می توان از این تروریست ها برای مبارزه با حکومت بشار اسد در سوریه استفاده کرد.
رئیس جمهوری روسیه هشدار داد این گونه اقدامات طرف آمریکایی بسیار خطرناک است که برای آنها نیز تهدیدآفرین خواهد بود.
روسیه بارها از آمریکا به دلیل حمایت از گروه های تروریستی در سوریه برای پیشبرد اهداف خود انتقاد کرده است.
ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوازدهم مهر ماه در بیانیه ای اعلام کرد: حمایت آمریکا از داعش مانع اصلی نابودی این گروه تروریستی شده است.
وی افزود: موفقیت های ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه که منجر به آزادی بخش هایی از ساحل روخانه فرات از گروه تروریستی داعش شده با نقشه های پنتاگون متضاد است.
بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، کوناشنکوف برای نمونه به اقدام حدود 300 تروریست داعشی برای حمله به ارتفاعات مشرف به منطقه القریتین در استان حمص در روز 28 سپتامبر (6 مهر) اشاره کرد.
وی همچنین افزود: داعشی ها با دهها خودرو به آسانی از مسیر مقرهای پنهانی ارتش سوریه در مناطق البصیری و الشیمی عبور کردند. آنها مشخصات سنگرهای نیروهای سوری را در دست داشتند که از ارتش آمریکا گرفته بودند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: تروریست های داعشی همزمان به واحدهای ارتش سوریه در امتداد جاده دیرالزور-تدمر که از آن تدارکات و کمک های انسانی به شهر دیرالزور ارسال می شود، حمله کردند.
وی آمریکا را متهم کرد که از طریق نظامیان تحت امر در سوریه اقدامات تروریست های داعشی را هماهنگ و در حمله به واحدهای نظامیان سوری به آنان کمک می کند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: ارتش سوریه برای دفع حمله داعشی ها به جاده تدمر-دیرالزور تلاش های گسترده ای کرد و توانست مناطق اشغال شده را بازپس بگیرد.
به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز دیروز اعلام کرد: آمریکا در سوریه میهمان ناخوانده است و علیه نیروهای روسی اقدامات تحریک آمیز مرگبار و خطرناک انجام می دهد.
وزارت دفاع روسیه هم سوم مهر ماه اعلام کرد: داده ها و تصاویر ماهواره ای بار دیگر همکاری آمریکا با گروه تروریستی داعش در سوریه را اثبات کرد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از این بیانیه گفت: تصاویر ماهواره ای از دیرالزور بین هشتم و 12 سپتامبر (18 تا 21 شهریور ماه) از منطقه دیرالزور سوریه، بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که آمریکا با داعش همکاری می کند.
در بیانیه آمده است: نیروهای ویژه آمریکایی در شمال استان دیرالزور شرایط عبور بدون مانع نیروهای دمکراتیک سوریه (کردهای سوری تحت حمایت آمریکا) را از منطقه تحت کنترل تروریست های داعشی فراهم می کنند.
بنا به این گزارش، در منطقه تحت کنترل داعشی ها در استان دیرالزور شمار زیادی خودروهای نظامی هامر نیروهای ویژه آمریکایی به چشم می خورد.
این خودروها که به سوی دیرالزور در شرق ساحل رودخانه فرات در حرکت بودند با وجود عبور از منطقه تحت کنترل داعش مورد حمله قرار نگرفتند.
در ادامه گزارش آمده است: نیروهای آمریکایی در عبور از منطقه هیچ ترسی نداشته و نگهبانی را نیز نگماشته بودند که نشان می دهد با گروه تروریستی داعش سازش دارند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: نیروهای ویژه آمریکایی گروههای مسلح غیرقانونی را برای حمله به مراکز ارتش سوریه تحریک می کنند تا از پیشروی موفق نظامیان سوری به شرق این کشور و شهر دیرالزور جلوگیری کنند که نمونه بسیار ناخوشایند آن تحریک تروریست های جبهه النصره برای حمله به منطقه ادلب بود که منجر به محاصره (کوتاه مدت) یک دسته از نیروهای روسی شد.
چندی پیش نیز رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اواخر شهریور ماه همدستی و همکاری پنهان آمریکا با تروریست ها در سوریه را اعلام کرده بود.
ژنرال سرگئی رودسکوی اظهار کرد: تروریست های جبهه النصره تحت حمایت آمریکا حملات گسترده ای را در شمال غرب سوریه انجام دادند و گروهی از نیروهای ویژه روسی را در منطقه ادلب به محاصره در آوردند.
وی گفت: بر پایه اطلاعات در دست، این حمله را سازمان های اطلاعاتی آمریکا ترتیب داده و سازماندهی کردند تا از پیشروی موفق ارتش سوریه در شرق دیرالزور جلوگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید