وزارت دفاع روسیه: پنتاگون در مساله سوریه فریبکاری می کند

    کد خبر :174789

وزارت دفاع روسیه پنتاگون را به فریبکاری در مساله سوریه متهم و اعلام کرد که اطلاعاتی که این سازمان ارائه می دهد با واقعیت مطابقت ندارد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه به تناقض های بارز میان سخنان دونالد ترامپ درباره سوریه که مدعی پیروزی آمریکا بر داعش در این کشور شده و اظهارات مقام های پنتاگون مبنی بر ضرورت ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه تا پیروزی بر تروریست ها، اشاره کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کوناشنکوف نوشت: یا پنتاگون آگاهانه افکار عمومی جهانی و آمریکا و نیز رئیس جمهوری این کشور را فریب می دهد و یا این که بهانه دیگری برای حفظ حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نمانده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مورد اظهارات سخنگوی پنتاگون که گفته بود، ‘نشانه ای از خروج نیروهای روسی از سوریه را نمی بیند’ نیز واکنش نشان داد و گفت که این سخنان حاکی از اطلاعات ناکافی طرف آمریکایی در مورد وضعیت واقعی سوریه است.
وی افزود: مساله پنتاگون این است که رسانه های آمریکایی بازگشت نیروهای روسی از سوریه از جمله واحدهای مین یاب و پزشکی و انتقال تسلیحات روسی به روسیه را پنهان می کنند.
مقام روس گفت: پنتاگون می تواند با تماشای شبکه های تلویزیونی روسی یا اروپایی این مساله را حل کند.
روسیه آمریکا را بارها به فریبکاری در مساله سوریه و ارائه اطلاعات نادرست و به ویژه همکاری پنهان وآشکار با تروریست ها متهم کرده است.
رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) به تازگی با اشاره به تظاهر آمریکا به مبارزه با تروریسم گفت: مبارزه آمریکا با گروه های تروریستی بی اثر است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه مدعی شد که کشورش در جنگ با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به پیروزی رسیده است.
کنستانتین «کاساچیف» رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت: اگر آمریکا به صورت کنونی بر تروریست ها غلبه می یابد، آنها (جنگجویان) می توانند کاملا خود را در امنیت احساس کنند.
کاساچیف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اگر آمریکا به این صورت و به تنهایی بخواهد تروریست ها را تعقیب و در مقابله با این گروه ها به پیروزی برسد، آنها (تروریست ها) می توانند خوشحال باشند و خود را در امن و امان بدانند.
وی ادامه داد: اما آمریکا هیچگاه تروریست ها را سرکوب و قلع و قمع نمی کند و پیروزی واقعی بر گروه های تروریستی به این کشور تعلق ندارد و در وهله نخست روسیه در کسب چنین پیروزی سهم داشته است.
آمریکا مدعی است که پیروزی بر تروریست ها در سوریه و عراق به این کشور تعلق دارد.
پیروزی واقعی بر داعش در عراق به ارتش این کشور و نیروهای مقاومت مردمی تعلق دارد و ایران نیز در تقویت این نیروهای ضدتروریستی مشارکت داشته است.
در سوریه نیز نیروهای ارتش این کشور با کمک مقاومت مردمی بر تروریست های داعشی غلبه یافتند و ایران و روسیه کمک های های فراوانی کرده و در سرکوب تروریست ها با ارتش سوریه مشارکت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید