طلا گران شد

    کد خبر :174731

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد رشد به ۱۲۵۷ دلار و ۲۷ سنت رسید.
در حالی که به دنبال نگرانی ها در خصوص پیشرفت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز افزایش داشت و در مسیر ثبت اولین هفته افزایشی در طی 4 هفته اخیر قرار گرفت.

به گزارش بازتاب رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «دلار آمریکا اندکی تضعیف شده و این به نفع طلا تمام شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.34 درصد رشد به 1257 دلار و 27 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون کمتر از یک درصد رشد داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.22 درصد افزایش به 1259 دلار و 90 سنت رسید.

در حالی که بحث ها در خصوص طرح تغییر قانون مالیات آمریکا موجب کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده، ارزش دلار امروز در برابر ین کاهش داشت.

تلاش های دونالد ترامپ برای تصویب نهایی این طرح مالیاتی در کنگره با موانعی مواجه شده است. دو سناتور جمهوری خواه دیگر نیز به مخالفان طرح فعلی اضافه شده اند و اصرار دارند که باید تغییراتی در طرح اصلاح نظام مالیاتی اعمال شود.

در شرایطی که بلاتکلیفی طرح اصلاح نظام مالیاتی امریکا به ارزش دلار لطمه زده و موجب تقویت قیمت طلا شده است، بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی گفت، پیش بینی تداوم رشد اقتصاد جهانی و افزایش نرخ بهره احتمالا موجب کاهش قیمت طلا در سال 2018 خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه مطابق انتظارها نرخ بهره را برای سومین بار در سال جاری میلادی افزایش داد، اما چشم انداز قبلی خود مبنی بر 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال آینده را بدون تغییر حفظ کرد.

لئونگ افزود: «از حالا تا پایان سال، من فکر می کنم بازار اندکی خلوت خواهد بود. محدوده کاهشی بین 1240 تا 1245 دلار و محدوده افزایشی بین 1260 تا 1265 دلار خواهد بود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید