کلاهبرداری با وعده جذب «سرباز-بازیکن»

  • حوادث
  • جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷
    کد خبر :174541

فردی که متهم است با وعده جذب سرباز – بازیکن از چند نفر مبالغ میلیونی کلاهبرداری کرده، با پیگیری‌های کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و تلاش‌های ماموران امنیتی و انتظامی به دام افتاد.

به گزارش ایسنا، مدتی قبل فردی با مراجعه به دادسرا و طرح شکایت اعلام کرد که از طریق یک کانال تلگرامی با فردی آشنا شده که مدعی بوده می‌تواند مشکل سربازی‌اش را با معرفی به یک تیم نظامی حل کند.
شاکی در اظهارات خود گفت: چون سربازی برایم یک معضل شده بود، به محض مشاهده یک آگهی در کانالی تلگرامی، با شماره‌ای که اعلام شده بود تماس گرفتم. فردی که پشت خط بود، گفت که می‌تواند من را به یک تیم نظامی معرفی کند تا به عنوان بازیکن – سرباز، دوران سربازی خود را بگذرانم. او حتی گفت که با پرداخت مبلغی بیشتر، می‌تواند کاری کند که نیازی به سپری کردن دوران آموزشی هم نباشد و فقط یک هفته به صورت صوری به پادگان آموزشی بروم و سپس به عنوان بازیکن فوتبال در آن تیم نظامی مشغول بازی شوم.
او ادامه داد: یک روز قرار گذاشتیم و من مبلغ ۱۵ میلیون تومان بابت جذب به عنوان بازیکن – سرباز و ۵ میلیون تومان هم بابت نرفتن به آموزشی، به او پرداخت کردم. او به من گفت که دفترچه‌ آماده به خدمت را پست کن و منتظر باش تا کارها را هماهنگ کنیم. من هم همین کار را کردم. بعد از آنکه برگه اعزام به خدمت را دریافت کردم، با او تماس گرفتم که گفت خیالت راحت باشد، تو برو آموزشی تا یک هفته دیگر خبرت می‌کنیم. بعد از یک هفته، هر چه تماس گرفتم دیگر جواب نداد. الان چند ماه از خدمتم می‌گذرد و ۲۰ میلیون تومان پولی هم که تمام پس‌اندازم بود از دست داده‌ام!
با دریافت شکایت و صدور دستورات قضایی لازم از سوی بازپرس، ماموران امنیتی و انتظامی تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند و با تلاش‌ها و پیگیری‌های پلیس و ادامه تلاش‌ها و اقدامات کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در راستای مبارزه با فساد در فوتبال، نهایتا با سرنخ‌های به‌دست آمده موفق شدند با اقدامات پلیسی این فرد را دستگیر کنند.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به ایسنا گفت: این متهم که با افراد دیگری نیز همکاری داشته، با فریب طعمه‌های خود از طریق سوءاستفاده از نام نهادهایی که نزد مردم از اعتبار بالایی برخوردارند و دادن وعده‌های واهی، مبالغ زیادی را از آنان دریافت می‌کرده است.
وی افزود: متهم و همدستان او از طریق کانال تلگرامی «پاس شمیران» و همچنین درج آگهی در کانال تهران آنلاین اقدام به فراخوان برای جذب سرباز – بازیکن می‌کردند و سپس با بردن افراد به برخی زمین‌های تمرین مربوط به سازمان‌ها، اعتماد آنها را جلب و سپس مبالغ مدنظر خود را دریافت می‌کردند که این مبالغ از ۵ میلیون تا ۲۰ تومان متغیر بوده است.
معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم تاکنون به ۵ مورد کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرده است، به شهروندان هشدار داد که فریب وعده‌های اینچنینی را نخورند و به محض مشاهده چنین مواردی، مراتب را به اطلاع پلیس یا دستگاه قضایی برسانند.
او همچنین از شهروندانی که توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست که برای طرح شکایت، با شماره تلفن‌های ۵۱۰۵۵۳۴۴ و ۵۱۰۵۵۳۹۷ تماس بگیرند یا به پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

متهم: عکاس مطبوعات ورزشی بودم
متهم این پرونده می‌گوید عکاس برخی روزنامه‌های ورزشی بوده و به همین دلیل برخی که با چهره او آشنا بوده‌اند به وی اعتماد کرده‌اند.
در ادامه، گفت‌وگوی ایسنا با این فرد را می‌خوانید:
• چند سال داری؟
– ۴۳ سال.
• متاهل هستی؟
– بله، فرزند هم دارم.
• میزان تحصیلات؟
– راهنمایی.
• به چه اتهامی دستگیر شدی؟
– کلاهبرداری.
• جزئیات ماجرا را بگو.

– قبلا عکاس چند روزنامه ورزشی بودم ولی از حدود یک سال قبل که دوربینم شکست، مدتی بیکار بودم و بعد هم یک کارگاه دوخت و دوز لباس ورزشی راه انداختم. هنوز کارم رونق نگرفته بود که تابستان امسال، یکی از دوستانم تماس گرفت و گفت می‌خواهد یک تیم راه بیندازد. از من خواست که برای جذب سرباز – بازیکن اقدام کنم. من هم چون این شخص مالک یک باشگاه بود و یکی دیگر از دوستانش هم سرمربی یکی از تیم‌های لیگ ۳ بود، شروع به همکاری کردم. از طریق کانال‌ تلگرامی «پاس شمیران» و همچنین یک بار درج آگهی در کانال «تهران آنلاین» اقدام به جذب این افراد کردیم. از هر کدام بنا به دستور دوستانم مبالغی می‌گرفتم که بعضی از آنها به حساب آنها واریز می‌شد و برخی هم به خودم پول می‌دادند. مجموعا بیش از ۲۰ میلیون تومان شخصا دریافت کردم و مابقی را هم به آن حساب‌ها واریز کردند. علاوه بر این، یکی از بازیکنان دارای سابقه بازی در لیگ برتر هم بود که می‌خواستم او را هم به این تیم جعلی معرفی کنم اما خودش پشیمان شد و صرف نظر کرد.

• چگونه دستگیر شدی؟
– چند روز قبل برای دریافت پول از یکی از افرادی که تماس گرفته بود در میدان بهمن قرار گذاشتیم که نمی‌دانم چگونه پلیس سر رسید و دستگیر شدم.
• پیامی برای خانواده‌ها داری؟
– هیچکس با پول فوتبالیست نمی‌شود. فوتبال، استعداد می‌خواهد. ضمن اینکه وعده گذراندن سربازی راحت و … هم کاملا پوچ است و کسانی که از این طریق اقدام می‌کنند، پول و وقت خود را به راحتی از دست می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید