رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد:

کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش دزفول/جای خالی هنرستان کشاورزی در شهرستان

    کد خبر :174538

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به معضل کمبود نیرو در حوزه آموزش و پروش شهرستان دزفول و نیاز به جذب حداقل 700 نیرو برای فعالیت عادی آموزش و پروش این شهرستان، گفت: هم‌چنین جای یک هنرستان کشاورزی در دزفول به عنوان قطب کشاورزی کشور واقعا خالی است.

به گزارش ایسنا، عباس پاپی‌زاده در آیین افتتاح رسمی پنج پروژه بزرگ آموزشی به همت خیرین مدرسه ساز دزفول که امروز جمعه، 24 آذرماه در دبستان طیبه پاطلای دزفول برگزار شد، اظهار کرد: افتخار داریم در این مراسم در خدمت خیرین مدرسه ساز باشیم. شاید در کشور خیرین دزفول چه خیرین حوزه آموزش و پرورش و چه حوزه بهداشت و درمان و برخی هم در حوزه امنیت، بی نظیر باشند. انجمن خیرین امنیت دزفول برای نخستین بار در کشور طی روزهای گذشته افتتاح شد.

وی ادامه داد: این خیرین همواره بار سنگین کمبود اعتبارات دولتی را به دوش کشیدند و به ما کمک کردند. تا امروز در شهرستان دزفول در حوزه بهداشت و درمان واقعا بیمارستان دولتی نداشتیم و همواره خیرین در این حوزه به ما کمک می‌کردند. با وجودی که دزفول نسبت به شهرهای پیرامون خود بهترین و بیشترین خدمات حوزه بهداشت و درمان را ارائه می کند اما این خدمات همیشه توسط خیرین ارائه شده‌اند.

نماینده دزفول در مجلس با بیان این‌که این شهرستان جزو شهرستان‌هایی است که دولت کمترین سرمایه‌گذاری را در آن کرده است، تصریح کرد: هر ساله شهرستان دزفول از لحاظ مشارکت خیرین حوزه آموزش و پرورش در رده نخست استان و حتی کشور قرار می‌گیرد. اما این خیرین عزیز نیاز به دلگرمی نیز دارند و باید برخی مشکلات آن‌ها در شهرستان و برخی دیگر از مشکلات آن‌ها در وزارتخانه آموزش و پرورش برطرف شود.

پاپی زاده عنوان کرد: با وجود این‌که خیرین ما خیلی خوب و علاقمند وارد می‌شوند و سهم خود را به موقع و حتی زودتر پرداخت می‌کنند اما به علت کمبود و مشکلات اعتباری، پرداخت سهم دولت با تأخیر مواجه می‌شود و این مسأله تا حدودی دلسردی خیرین ما را به دنبال دارد که با توجه به سابقه آقای بطحایی در حوزه بودجه و سازمان برنامه‌ریزی، نوید حل مشکلات اعتباری حوزه آموزش و پرورش وجود دارد.

وی به معضل کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پروش دزفول اشاره و بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش شهرستان حداقل نیاز به جذب 700 نیروی انسانی جدید داریم تا این حوزه بتواند به صورت عادی فعالیت خود را ادامه دهد و حل این معضل توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش را می‌طلبد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: طی مطالعاتی که در دهه 20 در کشور انجام شد، دزفول به عنوان یکی از دو قطب کشاورزی کشور قرار گرفت و امروز جای یک هنرستان کشاورزی در زیرمجموعه آموزش و پرورش دزفول واقعا خالی است و با توجه به ظرفیت علاقمندان به حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در شهرستان، از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم که این هنرستان را راه اندازی کند.

پاپی‌زاده با بیان این‌که حوزه آموزش و پرورش در بحث تأمین بودجه و اعتبارات خود واقعا دچار مشکل است، اظهار کرد: شهرستان دزفول نیاز به 120 باب مدرسه دارد که یا تخریب و بازسازی و یا جدیدا احداث شوند که خیرین ما در نهایت می‌توانند 4 یا 5 مدرسه از این تعداد را احداث کنند و با توجه به این‌که هر ساله به سن مدارس افزوده می‌شود، احداث سایر این مدارس، توجه ویژه وزارتخانه را می‌طلبد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید