مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه موادمخدر خبر داد؛

افزایش حمایت‌های اعتباری و مالی از سمن‌های مبارزه با مواد مخدر

    کد خبر :174432

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه موادمخدر به افزایش سطح حمایت‌ از سمن‌ها در سال 96 به دنبال دستور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره و اعلام کرد: حمایت‌های اعتباری و مالی از برنامه ویژه سمن‌ها افزایش یافته و به این ترتیب قرار است 100 طرح ویژه پیشگیرانه توسط 100 سمن سطح یک تخصصی به اجرا در بیاید.

محمد بیرجندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 2300 سمن فعال در حوزه اعتیاد داریم که از این تعداد در حال حاضر 600 سمن سطح یک تخصصی اند اظهار کرد: بخشی از این سمن‌ها در سطح ملی و بخشی دیگر در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر در توسعه مشارکت‌های مردمی ارتقای توانمندی برای حضور بیشتر در عرصه بین المللی و معرفی تجارب، الگوها و برنامه‌های موفق پیشگیری است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه موادمخدر با اشاره به بعد فعالیت‌های ملی سمن‌های تخصصی سطح یک گفت: هسته ملی از سمن‌های سطح یک تشکیل شده است که توانمندی سمن‌های نوپا و دارای دانش اولیه و متوسط را به عهده آنها گذاشته‌ایم.

بیرجندی به افزایش سطح حمایت‌ از سمن‌ها در سال 96 به دنبال دستور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره و اعلام کرد که حمایت‌های اعتباری و مالی از برنامه ویژه سمن‌ها افزایش دادیم و به این ترتیب قرار است 100 طرح ویژه پیشگیرانه توسط 100 سمن سطح یک تخصصی به اجرا در بیاید.

وی با بیان اینکه سمن‌ها، تشکل‌های غیر سیاسی، هدفمند و داوطلب هستند که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و در چارچوب سیاست‌های تعیین شده حرکت می‌کنند عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از این تشکل‌های تخصصی حمایت کنیم تا بتوانند به ماموریت‌های خود که آگاهی دهی به مردم درباره خطرات اعتیاد و مصرف مواد مخدر است به نحو احسن عمل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید