بودجه ۱۴هزارمیلیاردی وزارت بهداشت در سال ۹۷ کافی نیست

    کد خبر :174330

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای وزارت بهداشت در بودجه ۹۷ قابل قبول است اما با توجه به بدهی ۱۵ هزار میلیاردی که دارد، باید افزایش یابد.
احمد حمزه در رابطه با اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۹۷ برای وزارت بهداشت، اظهارداشت: در بودجه سال ۹۷، ۱۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه میزان منابع پیش بینی شده برای وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۷ نسبت به سایر دستگاه ها قابل قبول است، افزود: البته با توجه به حجم کاری بالای این دستگاه و بدهی ۱۵ هزار میلیاردی این رقم قابل توجه نبوده و لازم است دولت منابع جدیدی را برای تزریق به وزارت بهداشت اتخاذ کند.

حمزه با بیان اینکه وزارت بهداشت باید با اتخاذ راهکارهای مناسب به دنبال صرفه جویی در منابع حوزه درمان و طرح تحول سلامت باشد، تصریح کرد: انتظار می رود دولت نسبت به تامین منابع کافی برای حوزه درمان توجه جدی داشته باشد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه حذف یارانه ثروتمندان راهکار موثری برای رفع مشکلات بودجه ای طرح تحول سلامت است، گفت: ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها باید به وزارت بهداشت پرداخت و همچنین از هدررفت هزینه ها در حوزه سلامت جلوگیری شود زیرا در حال حاضر مدیریت منابع و جلوگیری از هدررفت هزینه ها مهم تر از تزریق اعتبارات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید