توسعه و ارتقای سطح همکاری بین سازمان بیمه سلامت ایران و کره جنوبی

    کد خبر :174238

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و هیات همراه ، جهت توسعه و ارتقای سطح همکاری با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کره جنوبی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران، مهندس طاهر موهبتی که همزمان با سفر وزیر بهداشت به کشور کره جنوبی رفته است، در دیدار با همتای خود از کره جنوبی ، ضمن تشریح کارکرد بیمه در نظام سلامت ، نقش بیمه در تعادل عرضه و تقاضا را کلیدی دانست و در ادامه تجارب ایران در تحقق پوشش همگانی خدمات سلامت ( UHC ) و همچنین نقش بیمه سلامت در طرح تحول سلامت ایران را تبیین کرد .
بر پایه این گزارش، آقای کیم سونگ تایک ، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کره جنوبی، ضمن ابراز خرسندی از حضورهمتای ایرانی در کشورش و استقبال از تداوم تعاملات فی مابین، به تشریح ساختار بیمه ( NHIS ) و سازمان رسیدگی و ارزیابی خدمات سلامت ( HIRA ) در نظام بهداشت و رفاه کره جنوبی پرداخت.

سونگ تایک با اشاره به اصلاحات اساسی در تجمیع صندوق های متعدد بیمه ای و زیرساختهای الکترونیکی گفت: این دو موضوع باعث تحول بزرگ در جهت توسعه رفاه عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی کشور کره جنوبی شده است .
در روز اول سفر ، مهندس موهبتی و هیات اعزامی از وزارت بهداشت، از مرکز دیتاسنتر و گردش فرایندهای کاری در ساختمان اصلی هیرا در شهر وون جو ( Won ju) بازدید بعمل آورده و در دو کارگاه هم اندیشی با همکاران بیمه سلامت کره جنوبی شرکت کردند . همچنین در ادامه این بازدید سه روزه قرار است تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان بیمه سلامت ایران و کره جنوبی منعقد گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید