رشد 60 درصدی درخواست فرزندخواندگی طی سال های اخیر

    کد خبر :174040

سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به تشریح آن می پردازیم.

بلاتکلیفی تعلق وام 3 میلیون تومانی به دریافت کنندگان کانکس

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: هنوز معلوم نیست که زلزله زدگان دریافت کننده کانکس مشمول دریافت 3 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شوند یا خیر؟

وی ادامه داد: نقل قول‌ها در خصوص این مطلب که آیا زلزله‌زدگان دریافت کننده کانکس، مشمول ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شوند متفاوت است و هنوز وضعیت این مسئله مشخص نشده است.
برگزاری انتخابات آزاد برای انتخاب ۴ نماینده از معلولان به عنوان مشاور وزیر کار

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گردهمایی بزرگ معلولان که شنبه هجدهم آذر ماه برگزار شد، از برگزاری انتخابات آزاد برای انتخاب ۴ نماینده از میان NGOها به عنوان مشاور وزیر کار خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری این انتخابات، افراد برگزیده در تصمیم گیری مسائل مرتبط با معلولان در کنار وزیر به عنوان مشاور در تحقق حقوق این افراد، ایفای نقش خواهند کرد.

وی یادآور شد: پس از تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان، مستمری این افراد که تاکنون ۳ و نیم برابر شده است به حداقل دستمزد افراد شاغل می‌رسد و این امر سبب بهبود شرایط معلولان به لحاظ حقوقی می‌شود.
واگذاری مسکن به خانواده های دارای یک معلول از سال آینده

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گردهمایی بزرگ معلولان اظهار کرد: آن چنان نیست که مسائل شما دیده نشود و سایر مسئولان کشور از جمله مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دولت و رئیس سازمان بهزیستی کشور، بر حمایت از حقوق معلولان و ارتقای کیفیت مورد ارائه فعلی، تاکید دارند.

وی ادامه داد: تمام تاکید مسئولان این است که زیرساخت‌هایی فراهم شود تا به سمت حل مسائل اساسی معلولان پیش برویم تا این افراد بتوانند به صورت روان در جامعه تردد داشته باشند.
مستمری فعلی بهزیستی کفاف یک سوم هزینه نگهداری از معلولان را نمی‌دهد

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هزینه نگهداری یک معلول در هر ماه حدود ۲ میلیون تومان است و مستمری فعلی سازمان بهزیستی کشور کفاف یک سوم این هزینه‌ها را هم نمی‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی مستمری معلولان به خانواده ‌های آن‌ها و مراکز نگهداری از معلولان به موقع پرداخت نشود، خانواده ها توانایی تامین هزینه‌های نگهداری از فرزند معلول خود را ندارند و فکر کنید که با این وجود فرد معلول را در خیابان رها کنند؛ پس بهتر است این مستمری به طور منظم به آن‌ها پرداخت شود.
روند افزایشی تعداد معلولان در کشور

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم گردهمایی معلولان که به مناسبت روز جهانی معلولان، هجدهم آذر ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد، برگزار شد، اظهار کرد: عوارض ناشی از بیماری، سالمندی، حوادث جاده‌ای و اختلالات ژنتیکی سبب روند افزایشی آمار معلولیت در کشور شده است.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با نگاهی جدید و علمی در دولت تدبیر و امید اقدامات ارتقایی و پیشگیرانه را به عنوان اصلی‌ترین استراتژی و همچنین مداخلات به هنگام، توانمندسازی معلولان و حمایت‌های اجتماعی این افراد جزء سیاست های اصلی خود قرار داده است.
نگهداری از 1500 نوزاد در 34 شیرخوارگاه کشور

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر حدود 1500 نوزاد در 34 مرکز شیرخوارگاه در سراسر کشور نگهداری می شوند.

نفریه تاکید کرد: با استقبال خوب مردم از فرزندخواندگی، باعث شده است تا تعداد نوزادان حاضر در مراکز شیرخوارگاه های کشور، از جمله شیرخوارگاه های شهر تهران تا حدودی کاهش پیدا کند.
رشد 60 درصدی درخواست فرزندخواندگی طی سال های اخیر

محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آخرین قوانین فرزندخواندگی که در سال 92 به تصویب رسیده است میزان درخواست ها طی سال های اخیر، با رشد 60 درصدی همراه بوده است.

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: تعداد خانواده های پشت نوبتی برای فرزندخواندگی و دریافت کودک، 9 برابر تعداد کودکانی است که در مراکز مختلف سازمان بهزیستی کشور نگهداری می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید