نوربخش خبر داد

تدوین طرح خوشرویی در سازمان تامین اجتماعی

    کد خبر :173945

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ساخت دومین بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز استان فارس به‌زودی آغاز می‌شود، از آغاز مطالعه برای احداث سومین بیمارستان در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید تقی نوربخش پنجشنبه 23 آذر در مراسم افتتاح ساختمان اداره‌ی امور کمیسیون‌ها و شوراهای پزشکی تامین اجتماعی فارس در شیراز، گفت: از سال 54 تا ابتدای دولت یازدهم تامین اجتماعی در استان فارس 9 مرکز احداث کرده بود حال آنکه طی 4 سال 11 مرکز در این استان راه‌اندازی شده است.

وی فارس را سومین استان به لحاظ تعداد بیمه شده دانست و گفت: بالغ بر 2 میلیون و 100 هزار بیمه شده در استان فارس وجود دارد و تلاش کرده‌ایم در مدت کوتاهی گام‌های بلند برای تامین درمان آنان برداریم.

وی بیمارستان شهید بهشتی را بیمارستانی با قدمت زیاد برشمرد که فعالیت آن کفاف جمعیت بیمه‌ شده استان فارس را نمی دهد و گفت: در برنامه‌های آتی تعداد بیمارستان‌های تامین اجتماعی در فارس به 3 واحد افزایش خواهد یافت.

نوربخش از تدوین طرحی با عنوان طرح خوشرویی در سازمان تامین اجتماعی خبر داد که با هدف ارتقاء وضعیت مواجهه با بیمه شدگان مد نظر قرار گرفته است و گفت: خدمات تامین اجتماعی برای افراد مضطرب است لذا باید ضمن رعایت قانون، برخوردی مناسب و انسانی و اسلامی با مراجعان داشته باشیم.

او با این تاکید که درآمدهای سازمان تامین اجتماعی را بیمه‌شدگان این سازمان تامین می‌کنند، مواجهه مناسب با بیمه شدگان را یک وظیفه‌ی اداری، شرعی و قانونی دانست.

نوربخش شرایط کنونی تامین اجتماعی را دشوار توصیف و اضافه کرد: علی‌رغم شرایط کنونی دولت و کشور به لحاظ اقتصادی و وضعیت کسب و کار، چتر حمایتی وسیعی را برای مردم ایجاد کرده‌ایم.

او ادامه داد: کشور هم به لحاظ بودجه و هم نقدینگی فضای کسب و کار با چالش‌های جدی مواجه است اما در همین شرایط هم ماهیانه 6 هزار میلیارد تومان برای تجهیز منابع و ارائه خدمات مناسب تامین و هزینه می‌کنیم.

نوربخش اعتقاد دارد که سازمان تامین اجتماعی مانند یک دژ قوی در مقابل هجمه‌های اقتصادی علیه کشور است و در خط مقدم جبهه مقابله با این هجمه‌ها قرار دارد.

به گزارش ایسنا، ساختمان اداره امور کمیسیون‌ها و شوراهای پزشکی تامین اجتماعی فارس امروز پنجشنبه 23 آذر با حضور سید تقی نوربخش، مدیرعامل این سازمان در خیابان خاک شناسی شیراز افتتاح شد.

رییس اداره امور کمیسیون‌ها و شوراهای پزشکی تامین اجتماعی فارس در مراسم بهره‌برداری از ساختمان این اداره گفت: سال گذشته بالغ بر 3 هزار و 200 پرونده از کار افتادگی در کمیسیون‌های بدوی و تجدید نظر مطرح شده است.

ابراهیم تراب با بیان اینکه سال گذشته تعداد 163 مورد حادثه ناشی از کار در فارس حادث شده است، گفت: 35 مورد از این حوادث منجر به از کار افتادگی کلی و تعدادی هم باعث از کار افتادگی جزئی و پرداخت غرامت دستمزد شده است.

او با بیان اینکه در شهرهای مهم استان فارس که مراکز جمعیتی‌ست، شوراهای پزشکی تامین اجتماعی فعال است، گفت: 70 پزشک با این شوراها همکاری می‌کنند.

تراب از بررسی 670 هزار روز استراحت توسط کمیسیون و شوراها در فارس خبر داد و گفت: 510 هزار روز استراحت توسط این شوراها تایید شده است.

وی گفت: هم‌اینک 72 پزشک معتمد در تمام نقاط استان فارس با سازمان همکاری می‌کنند که این افراد سال قبل 23 هزار مورد پرونده و 385 هزار روز استراحت را بررسی و 340 هزار روز را تایید کرده‌اند.

تراب با بیان اینکه در مجموع بالغ بر 36 هزار فقره پرونده توسط شوراها و پزشکان معتمد تامین اجتماعی سال گذشته در فارس بررسی شده است، گفت: 84 درصد از استراحت بیمه شدگان در این پرونده‌ها تایید شده است.

رییس اداره امور کمیسیون‌ها و شوراهای پزشکی تامین اجتماعی استان فارس گفت: در بخش معاینات خاص، استان فارس در کل کشور رتبه دوم یا سوم را دارا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید