جدیدترین اخبار
۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱ اقتصادی کد خبر :173911

ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5

سه‌شنبه گذشته، خط تولید انبوه هایما S5 با حضور برخی از مدیران ایران خودرو، مدیران ارشد شرکت خودروسازی هایما و اصحاب رسانه در محل تأسیسات ایران خودرو خراسان به‌صورت رسمی افتتاح شد و قسمت‌های مختلف آن توسط خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش بازتاب به نقل از عصرخودرو، در جریان این مراسم، فرصتی پیش آمد تا نگاهی نزدیک‌تر به دومین محصول تولید انبوه هایما در بازار ایران بی‌اندازیم و دقایقی را به سواری و رانندگی با آن بگذرانیم. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این دیدار کوتاه اما به یاد ماندنی است.

از روبرو که به S5 توربو نگاه می‌کنید پیش از هرچیز چراغ‌های درشت، جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های دوقلوی داخل سپر و خطوط برجسته کاپوت نظرتان را به خود جلب می‌کند. در نمای جانبی سادگی طراحی چیرگی کامل داشته و تنها نکته‌ای که وجود دارد اندازه نسبتاً بزرگ رینگ و لاستیک‌هاست که تناسب خوبی با ابعاد و حجم‌پردازی‌های بدنه دارد. بخش عقب هم در عین شباهت به برادر بزرگ‌تر یعنی S7 سیمای خاص خود را داشته و همانند جلو از چراغ‌های درشت و سپری پُف کرده سود می‌برد.

فضای اتاق پوشیده از چرم دو رنگ و پلاستیک بوده و نسبت به دیگر خودروهای چینی از کیفیت بالاتری برخوردار است. داشبورد دکمه‌های مربوط به تماس تلفنی، سامانه تهویه، سیستم صوتی و خروجی‌های تهویه هوا را در بر گرفته و در بالاترین قسمت خود یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی دارد. دسته دنده، شیشه بالابرها، فندک، جا لیوانی و دکمه استارت داخل کنسول میانی قرار گرفته‌اند. صندلی‌های جلو فضای سر و پای مناسبی ارائه کرده و در بحث راحتی نمره قبولی دریافت می‌کنند. طراحی شیشه جلو، ستون‌های A و پنجره‌های جانبی هم به گونه‌ای است که دید کافی در اختیار راننده قرار می‌‌گیرد و به نظر نمی‌رسد مشکلی در عبور از مسیرهای پرترافیک وجود داشته باشد.

با فشردن دکمه استارت قلب ۴ سیلندر ۱۴۹۷ سی‌سی توربو بیدار شده و آماده تحویل ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های جلو می‌شود. S5 با وجود وزن ۱۴۳۵ کیلوگرمی و جعبه‌دنده CVT در لانچ اولیه نسبت به دیگر هم‌وطنانش چابک‌تر عمل کرده و شتاب‌گیری اولیه و ثانویه‌اش بهتر از چیزی است که انتظارش را دارید. پایداری خودرو در سرعت‌های بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت قابل‌قبول بوده و لاستیک‌ها چسبندگی خوبی به سطح آسفالت دارند. دیگر نکته فنی جالب عملکرد به نسبت نرم سامانه تعلیق است؛ به‌طوری‌که اتاق از بخش قابل‌توجهی از ضربات در امان مانده و حتی در ناهمواری‌های شدید تنش چشمگیری به سرنشینان وارد نمی‌شود. مجموعه ترمز هم از قدرت و دقت کافی برخوردار بوده و لاستیک‌ها اصلاً در ترمزگیری‌های شدید قفل نمی‌شوند، اما ای‌کاش در محور عقب هم از ترمز دیسکی استفاده می‌شد تا شاهد عملکردی هرچه بهتر باشیم.

علاوه بر این‌ها، هایما S5 توربو از لحاظ ایمنی و رفاهی نیز دست پُر به ایران آمده و از فهرستی شامل ورود بدون کلید + دکمه استارت، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر ۷ اینچی لمسی داشبورد، چراغ روزتاب، سانروف برقی، سامانه کنترل فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی تمام‌برقی با گرم‌کن و راهنما، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، تریم چرم دو رنگ اتاق، کامپیوتر سفر، صندلی‌های تاشو ۶۰/۴۰ عقب، آینه مرکزی الکتروکرومیک، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، حسگر و دوربین دنده عقب، تنظیم صندلی راننده و سرنشین کناری در ۶ و ۴ جهت، ۶ کیسه هوا، ایموبیلایزر، قابلیت نصب صندلی کودک، قفل کودک درهای عقب و باز شدن خودکار درها هنگام تصادف سود می‌برد.

باید منتظر بود و دید فرزند جدید هایما با چه قیمتی راهی بازار ایران شده و در مصاف با رقبای چند مرده حلاج است.

وبگردی

روی خط خبر

  • اعلام کارنامه داخلی سازی خودروسازان/ قطعات پراید، پژو ۴۰۵ و سمند و.. چقدر داخلی هستند (+جزئیات)
  • کلید روحانی توییتر را باز می‌کند؟
  • تذکر حق‌شناس درباره یک خبر جعلی و تخریب سازمان‌یافته علیه شورا
  • انتقاد علیخانی از وجود مدیران “مساله‌دار” در تاکسیرانی
  • بررسی ارتباط با جنس مخالف، اعتیاد و خودکشی دانش‌آموزان در تلویزیون تعاملی
  • زمان مماشات با خودروسازان گذشته است
  • درخواست از سیدمحمد خاتمی برای نقد و تذکر به دولت روحانی/محمود صادقی: به نارضایتی مردم از هر دو جناح در اعتراضات اخیر توجه کنیم
  • احتمال حضور دونالد ترامپ در اجلاس داووس قوت گرفت
  • زنان شهروندان درجه ۲ نیستند
  • آلمان به صدور حکم اعدام برای یک زن داعشی آلمانی در عراق اعتراض کرد
  • بهزادنبوی: زندان که بودم ضدانقلاب شدم، ضدهمه انقلاب ها! / رئیس جمهور کمتر از ۱۵ درصد قدرت را در اختیار دارد
  • بازدید کلانتری از کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز
  • توصیه های بودجه ای لاریجانی / هر نتیجه ای در مورد هدفمندی یارانه ها منابع مشخص داشته باشد/ تئوری برای جدا کردن افراد نیازمند و غیرنیازمند پیدا کنیم
  • اعمال قانون بیش از ۸۰۰ خودرو در طرح شبانه پلیس راهور
  • احسان علیخانی یک شبه تهیه کننده سینما شد و ماه عسل به کمک فیلمش آمد!
  • مسئولان محترم تردید نکنید؛ جامعه به شوک بزرگ نیاز دارد؛ شوک تغییرات گسترده!
  • رشیدپور: با رئیس جمهور مصاحبه کردم نه مناظره
  • از کنسرت دوبلور باگزبانی تا پرش بهنام بانی
  • هیات کره‌‌جنوبی وارد کره‌شمالی شد
  • نجات جان ۷ صیاد توسط نیروی دریایی ارتش
  • نتیجه نشست شورای امنیت درباره حمله ترکیه به سوریه
  • مختصات برنامه مالی ۹۷
  • صادرات رایگان نخبه
  • ٤ماه پرچالش پیش‌روی برجام
  • نامه کنایه ای علی مطهری به حسین شریعتمداری؛ هماهنگی کیهان با مواضع ترامپ درباره برجام قابل تامل است /جای سوال است چرا به قتل ستار بهشتی نمی پردازید
  • دستور معاون رئیس‌جمهور برای خانه نیما یوشیج
  • نوبخت: کاهش نرخ بیکاری به ۱۱.۷درصد وافزایش رشد اقتصادی به ۶درصد رسید
  • مذاکره برای «هیس! پسر‌ها فریاد نمی‌زنند»
  • واکنش به خبر حذف بودجه گرد و غبار
  • کالبدشکافی رشد مثبت ارزش افزوده مسکن