بخشی از ظرفیت انتقال آب بلااستفاده مانده است

    کد خبر :173760

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق، در نشست تخصصی توانمندی‌های داخلی تولید و کاربرد انواع لوله در بخش آب کشور، گفت: در بخش حاکمیتی باید این فرصت را ایجاد کنیم تا بخش خصوصی بتواند بیشتر از گذشته خود را به جامعه داخلی و جهانی معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع سیلاب و زلزله شرایطی فراهم می‌شود تا به اهمیت نقش لوله در انتقال آب پی ببریم، افزود: ایران کشوری است با امکانات گسترده و مهندسان و متخصصان با تجربه که با چالش بیکاری جوانان نیز مواجه است که یکی از راه‌های برون‌رفت از این چالش می‌تواند توسعه صادرات باشد.

دائمی با بیان اینکه در زمان حاضر تولیدکنندگان ما کمتر از ظرفیت خود تولید می‌کنند ولی این آمادگی وجود دارد که با سرعت بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند، افزود: در پروژه‌های خارجی می‌توان ضمن معرفی محصولات تولید داخل، جایگاه دیپلماسی کشور را نیز در خارج از مرزها تقویت کرد. امروزه در همسایگی ما کشورهای عراق و سوریه شدیدا نیازمند اجرای طرح‌های انتقال آب و فاضلاب هستند که فرصت مناسبی برای حضور پررنگ‌تر شرکت‌های ایرانی در این کشورها فراهم کرده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق با بیان اینکه زنجیره خلق ارزش در کشور ما هنوز دارای نواقصی است که بایستی هرچه زودتر تکمیل شود، افزود: به عنوان نمونه شرکت‌های تجاری برای امر صادرات کالا و تجهیزات در کشور کم داریم و برای حمل‌ونقل نیاز به امکاناتی است تا بتوان موارد گمرکی و سیستم انتقال تجهیزات را به سرعت اجرایی کرد که در این راستا کمبود شرکت‌های صادراتی بخوبی محسوس است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما عضو سازمان تجارت جهانی نیست، باید در پروژه‌های برون‌مرزی دقت کنیم تا محصولات تولید داخل ضمن رعایت استانداردهای جهانی با تولیدات خارجی قابل رقابت باشد.

علیرضا دائمی با اشاره به اینکه یا باید شرکت‌های بزرگ داشته باشیم یا زمینه‌های ایجاد شرکت‌های صادراتی را فراهم کنیم تا بتوانیم نسبت به معرفی محصولات داخلی و پشتیبانی از آن‌ها اقدام کنیم، اظهار داشت: سیاست‌های کشور ما بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است لذا لازم است در این خصوص صادرات‌محور باشیم.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که ما دسترسی به منابع غنی انواع انرژی از جمله انرژی برق، سوخت و تجدید پذیر داریم و انواع این انرژی‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم، افزود: کشور ما یک کشور ژئوپولیتیک و جزو ۱۰ کشور جهان است که با ۱۵ کشور همسایگی دارد.

به گزارش مهر،وی ادامه داد: به‌رغم وجود بحران جنگ تحمیلی و جنگ‌های منطقه‌ای توانسته‌ایم با دسترسی‌های موجود از طریق زمینی، هوایی و دریایی ارتباط و مبادلات خود را با سایر کشورها حفظ کنیم، به گونه‌ای که با بیشتر کشورهای منطقه مبادلات برقی داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید