محسنی بندپی:

تنها ۲۵درصد مکان زندگی معلولان مناسب‌سازی شده است

    کد خبر :173593

رییس سازمان بهزیستی معتقد است که تنها 25 درصد مکان زندگی برای معلولان در ایران مناسب‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا ، محسنی بندپی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان جهرم گفت: در سه سال گذشته تاکنون راهبرد توسعه‌ اقدامات پیشگیرانه در زمینه‌ی شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های این سازمان بوده است .

وی با اشاره به اینکه برای ۷۵ درصد کودکان زیر یک سال اقدامات غربالگری در زمینه های شنوایی و بینایی و غیره انجام می‌شود، افزود: برای بیش از ۳ میلیون کودک غربالگری چشم انجام می‌دهیم .

وی با بیان اینکه در بحث اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اقدام و عمل بر عهده‌ی سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: سامانه‌ی تلفنی ۰۹۶۳۸ جهت مشاوره ایجاد شده است .

بندپی با بیان اینکه لایحه‌ حمایت افراد دارای معلولیت توسط دولت تهیه شده است، اظهار داشت: تنها ۲۵ درصد مکان زندگی معلولان مناسب‌سازی شده است که در این زمینه‌ها بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم .

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۳ درصد استخدامی ادارات باید از قشر معلولین جامعه باشد گفت: در صورت تخطی، طبق قانون با مسئولان ادارات برخورد می شود .

وی با اشاره به اینکه به خانواده‌هایی که دارای دو معلول به بالا هستند کمک هزینه‌ تهیه‌ مسکن اعطا می‌شود، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اگر فردی موفق به ثبت‌نام نشده می‌تواند اقدام کنند .

عبادالله رامش‌خواه، رئیس اداره‌ بهزیستی جهرم نیز گزارشی از عملکرد این اداره ارائه داد و گفت: در شهرستان جهرم 4000 معلول که پرونده آنها در مرکز توانبخشی است وجود دارد و ۶۰۰ مستمری‌بگیر و نزدیک به ۲۳۰ خانواده تحت پوشش این اداره هستند که زنان خانواده سرپرستی آنها را به عهده دارند .

رامش‌خواه افزود: علی رغم اینکه با کمبود بودجه و ارائه تسهیلات و واگذاری مسکن و اشتغال معلولان با مشکل مواجه هستیم اما با تمام توان برای حل مشکل معلولان تلاش می‌کنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید