شورولت کوروت هنسى با ۱۲۰۰ اسب بخار

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۵۰
    کد خبر :173503

شرکت خودروسازی و تیونینگ هنسی از شورلت کوروت ZR1 جدید خود رونمایی کرد که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد‌‌.

شورلت به تازگی از مدل کوروت ZR1 برای سال ۲۰۱۹ رونمایی کرده است که این خودرو قوی‌ترین و سریع‌ترین خودرویی است که این کمپانی تا کنون ساخته است. این خودرو سال گذشته در نمایشگاه خودروی دوبی رونمایی شد. شورلت کروت ZR1 به صورت استاندارد به یک پیشرانه V8 از نوع سوپر شارژر دار مجهز است که ۶.۲ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۷۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند اما گویا این میزان قدرت از نظر هندسی کافی نیست و این کمپانی تصمیم گرفته است تا قدرت پیشرانه شورلت ZR1 را افزایش دهد. کمپانی هندسی که مقر اصلی آن در ایالت تگزاس آمریکا قرار دارد، از پروژه جدید خود برای شورلت کوروت ZR1 رونمایی کرد که شامل سه نوع پکیج تقویتی مختلف برای این خودرو می‌شود. این پکیج‌ها با نام HPE-850، HPE-1000 و HPE-1200 شناخته می‌شود. همین طور که از نام این پکیج‌های تیونینگ مشخص است، به اسب بخار نهایی این خودرو اشاره می‌کنند و نشان می‌دهند که محصولات هنسی چقدر از شورلت کوروت استاندارد ۷۵۰ اسب بخاری قوی‌تر هستند.

اولین تیونینگ که HP-850 نام دارد با اضافه کردن ۱۰۰ اسب بخار به کوروت، قدرت این خودرو را به ۸۵۰ اسب بخار می‌رساند. ضمن اینکه گشتاور این خودرو را نیز به ۹۶۹ نیوتون متر افزایش می‌دهد. بنا به گفته‌ها، شورلت کوروت با چنین مشخصاتی می‌تواند با زمان ۲.۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. هنسی برای دستیابی به چنین قدرتی اقدام به ارتقای پولی سر میلنگ، فنرهای سوپاپ‌ها و تنفس پیشرانه کرده است. ضمن اینکه سرسیلندر نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است تا بتوان حجم بیشتری از مخلوط هوا و سوخت را پذیرا باشد. نسخه بعدی HPE-1000 نام دارد که در این پکیج قدرت پیشرانه به هزار اسب بخار و گشتاور آن به ۱۳۰۹ نیوتون متر رسیده است. گرچه این خودرو هنوز مورد تست رانندگی قرار نگرفته است اما هنسی تخمین می‌زند تا این خودرو بتواند به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در عرض ۲.۵ ثانیه دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است.

اما برای کسانی که به قدرت های ذکر شده قانع نباشند، هنسی پکیج HPE-1200 را پیشنهاد می کند که در این پکیج قدرت تولیدی پیشرانه ۱۲۰۰ اسب بخار و گشتاور به ۱۴۴۵ نیوتون متر رسیده است. با چنین مشخصاتی کروت به راحتی می تواند در ۲.۲ ثانیه شتاب صفر تا صد کیلومتر را به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این پکیج تیونینگ پیشرانه ۶.۲ لیتری شورلت، یک سوپر شارژر با ظرفیت بالاتر را دریافت کرده است. ضمن اینکه پیستون های آلومینیومی ویژه‌ای نیز برای این خودرو طراحی شده است. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به هدرزهایی از جنس فولاد ضد زنگ اشاره کرد. در انتها نیز هنسی اقدام به برنامه ریزی مجدد واحد کنترلی الکترونیکی موتور یا ECU کرده است. متاسفانه هنسی هنوز قیمت این پکیج‌ها را مشخص نکرده است و آنچه که فعلا مشخص است قیمت شورلت کوروت ZR1 است که این خودرو این در قیمت پایه دارای قیمت پایه ۱۱۹ هزار و ۹۹۵ دلار برای مدل کوپه است و قیمت آن برای مدل Comfortable نیز ۱۲۳ هزار و ۹۹۵ دلار می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید