مغرب؛ تنها کشور عربی که وزیرانش در تظاهرات ضد آمریکایی شرکت کردند

    کد خبر :173466

ملت و دولت کشور شمال آفریقایی مغرب(مراکش) در همبستگی با فلسطینی ها سنگ تمام گذاشتند و تنها کشوری که وزیران آن در تظاهرات ضد آمریکایی و رژیم صهیونیستی شرکت کردند، لقب گرفته اند.

به گزارش بازتاب، رای الیوم در مطلبی به موضع مغربی ها در ضدیت با رژیم صهیونیستی و آمریکا و در حمایت از فلسطین پرداخت.

بر اساس این گزارش؛ کشور مغرب شاهد بزرگترین تظاهرات در حمایت از فلسطین و در محکومیت تصمیم آمریکا در تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل بوده است. نمایندگان پارلمان مغرب آمریکا را دشمن ملتها دانستند.

رای الیوم می نویسد: مغربی ها موضع شرافتمندانه ای در قبال موضوع فلسطین داشته اند و روز یکشنبه گذشته بزرگترین تظاهرات در حمایت از فلسطین پس از تصمیم ترامپ ضد قدس، در رباط پایتخت مغرب برگزار شد که شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

این رسانه آورده است: نقطه شاخص این تظاهرات مشارکت وزیران دولت کنونی در این تظاهرات بود و مغرب تنها کشور عربی است که وزیرانش در تظاهرات ضد آمریکا و اسرائیل شرکت کردند. نکته قابل توجه در همبستگی مغربی ها، شعارهایی که نمایندگان پارلمان مغرب سر دادند و شامل؛ «جنگها دیگر کافی است، آمریکا دشمن ملتهاست» و نیز شعارهایی در محکومیت اسرائیل و آمریکا بود. پارلمان مغرب عرصه همبستگی دائم با فلسطین است اما این بار با قدرت بیشتری صورت گرفت.

رای الیوم گزارش داد: از واکنش های کشور مغرب در قبال قدس باید به نامه محمد ششم به ترامپ، تظاهرات رباط و موضع نمایندگان پارلمان این کشور اشاره کرد که روابط مغرب-آمریکا را در حال حاضر در مرحله سردی قرار دارد، با بحران و تیرگی بیشتری روبرو می سازد به ویژه که واشنگتن سفیری در رباط هنوز انتخاب نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید