مدیرکل مسکن کمیته امداد خبر داد

ارائه مشوق‌های کمیته امداد برای مهاجرت معکوس مددجویان

    کد خبر :173354

ارائه مشوق‌های لازم برای مهاجرت معکوس، اسکان سالمندان در هم‌جواری خانواده‌ها، ارائه خدمات معوض و کمک به ساخت مسکن با پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه تامین مسکن مددجویی است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم بازیان، مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۵۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد فاقد مسکن مناسب هستند،گفت: ۳۵۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هم از مسکن مناسب برخوردار نیستند و باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.داشتن مسکن مناسب باعث می‌شود تا خانوارها ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و هویت اصلی خود را حفظ کرده و انگیزه لازم برای ادامه زندگی داشته باشند.

بازیان به ارائه مشوق های کمیته امداد به مددجویان برای مهاجرت معکوس اشاره کرد و افزود:مددجویان ساکن در شهرها در صورت مهاجرت به شهرهای کوچک و روستاهایی که قبلا در آن سکونت داشته باشند علاوه بر استفاده از سرانه مضاعف در حوزه مسکن و کمک های بلاعوض و وام قرض الحسنه از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال هم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد بابیان اینکه اقدامات حوزه مسکن مددجویان گیلانی با حرکت جهادی و انقلابی انجام‌شده است که نشان‌دهنده تعامل خوب با سازمان‌ها و نهادها است افزود: تأمین مسکن نیازمندان با توجه به الگوی ایرانی اسلامی و مدیریت منابع حائز اهمیت بوده و خوشبختانه استان گیلان در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است.

بازیان با اشاره به تأکیدات رئیس کمیته امداد در ارتباط با توجه بیشتر به بحث تعمیرات، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن استان‌های شمالی به دلیل شرایط اقلیمی ،افزود: بودجه مسکن سال آینده بر اساس تحلیل‌های مدیران و کارشناسان این حوزه تقسیم‌بندی می‌شود و بر همین اساس بهسازی و مقاومت سازی مسکن روستایی، بهبود وضعیت مسکن مددجویان، احداث و خرید برای افراد فاقد مسکن از برنامه‌های کمیته امداد است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌های کمیته امداد، مناطق روستایی و مرزی و شهرستان‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر اولویت این نهاد در ارائه خدمت‌رسانی هستند، افزود: اسکان سالمندان در هم‌جواری خانواده‌ها، ارائه خدمات معوض و کمک به ساخت مسکن با پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه تامین مسکن و ایجاد شغل دو رکن اصلی در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت این نهاد به شمار می‌آیند ، افزود: این مهم با مشارکت همگانی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها و خیران امکانپذیر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید