بودجه پیشنهادی سلامت در سال ۹۷ افزایش داشته است

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱
    کد خبر :172945

نایب رییس کمیسیون بهداشت و ‌درمان با اشاره به افزایش بودجه پیشنهادی سلامت در سال ۹۷ گفت: اقتصاد سلامت جز مهمی در سیاستگذاری‌ها است و دولت و مجلس در این زمینه از نظرات نخبگان استقبال می‌کند.
دکتر همایون یوسفی در حاشیه کنگره آکادمی اقتصاد سلامت در جمع خبرنگاران گفت: اگر منابع حوزه سلامت مدیریت نشود، ارتقاء سلامت ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: البته اقتصاد سلامت به معنای صرفه‌جویی نیست، بلکه به معنای مدیریت مصرف به دلیل منابع محدود است.

یوسفی ادامه داد: اقتصاد سلامت باید جز مهمی در سیاستگذاری‌ها باشد و دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه از نظرات نخبگان و متخصصین این حوزه استقبال می‌کند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان اظهار کرد: بیمه‌ها نیز جزئی از اقتصاد سلامت هستند و نیاز به اصلاح ساختاری دارند زیرا اگر این مشکل حل نشود، چالش‌ها در این زمینه خواهند ماند.

همچنین ادامه داد: اگر بخواهیم مشکلات را اصولی حل کنیم باید ساختار بیمه‌ای را اصلاح کنیم و این مسئله تابع ساختار اقتصادی است.

یوسفی درباره بودجه اختصاص یافته به حوزه سلامت در سال ۹۷ گفت: بودجه در سال ۹۷ افزایش یافته ‌و این مسائل در کمیسیون بهداشت و درمان در حال بررسی بوده و در صحن علنی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، وی در آخر افزود: ایجاد منابع پایدار برای حوزه سلامت از اهداف ماست و امیدواریم اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید