درخواست اردوغان از ترامپ برای آزادی تاجر ایرانی-ترکیه‌ای

    کد خبر :17294

اردوغان که قرار است امروز، سه‌شنبه در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند پیشتر هم خواستار آزادی «رضا ضراب»، کلان سرمایه‌دار ترکیه‌ای شده بود. ضراب در واشنگتن به نقض قوانین تحریم‌های ایران متهم شده است.

منابع خبری می‌گویند انتظار می‌رود «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن خواستار آزادی یک تاجر ترکیه‌ای-ایرانی شود.

به گزارش بوستون گلوب، اردوغان که قرار است امروز، سه‌شنبه در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند پیشتر هم خواستار آزادی «رضا ضراب»، کلان سرمایه‌دار ترکیه‌ای شده بود. ضراب در واشنگتن به نقض قوانین تحریم‌های ایران متهم شده است.

اسناد دادگاه که ماه گذشته در رسانه‌ها منتشر شدند نشان می‌دهند که وکلای ضراب ماه فوریه در خصوص پرونده او با اردوغان دیدار کرده و سپس برای آزادی این تاجر ایرانی – ترکیه‌ای از زندان تلاش کردند. از آن زمان به بعد، اردوغان درخواست برای تبرئه ضراب از اتهامات را علنی کرده است.

یکی از وکیلان ضراب «رودی جولیانی»، شهردار سابق نیویورک است که مشاور دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی سال 2016 بود و ارتباطات نزدیکی با وی دارد.

«جولیانی» چندین بار اعلام کرده که در تلاش است که از طریق مجاری سیاسی به دنبال حل و فصل مسائل این پرونده است.

دادستان‌های آمریکا از طرف دیگر مدعی شده‌اند که اردوغان سال 2013 قضات ترکیه را برای رفع اتهام از رضا ضراب در یک پرونده پولشویی و رشوه تحت فشار قرار گذاشته است. فشارهای اردوغان در آن زمان به اخراج دادستان‌هایی منجر شد که این اتهامات را علیه ضراب مطرح کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید