حذف بودجه بیماران خاص از سوی دولت کذب است

    کد خبر :172856

عبدالرحمن ندیمی بوشهری گفته است که بیش از چهاردهه از رفاقت او با مسعودکرباسیان گذشته اما درمورد عزل ونصب مدیران عامل بانک هاو شرکتهای دولتی هر فردی یک سلیقه ای دارد و ممکن است که دو رفیق هم با هم دچار اختلاف سلیقه باشند.

به گزارش بازتاب به نقل از نود اقتصادی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داده است که برخی از مدیران عامل بانک‌های دولتی به دلیل خستگی، تمایل چندانی به ادامه همکاری ندارند وگرنه وزارتخانه امور اقتصادی برنامه‌ای برای تغییرات جدی در مدیریت سیستم بانکی نداشته است.

عبدالرحمن ندیمی بوشهری به صورت مشخص به مدیرعامل بانک مسکن اشاره داشت که به گفته او به دلیل خستگی اصرار داشته که تمایلی به ادامه همکاری ندارد هر چند که “ما برای ماندن او در این سمت اصرار کرده ایم.”

وی با یادآوری اینکه مدیران کنونی بانک‌ها و حتی بیمه دولتی ایران، عمدتا در دولت روحانی منصوب شده‌اند، تغییر همه مدیران عامل بانک‌های دولتی را یک شایعه خواند و توضیح داد: هنگامی که وزیر امور اقتصادی تغییرکرد، عده‌ای تصور کردند که با تغییر وزیر، همه مدیران عامل بانک‌های دولتی تغییر خواهند کرد، حال آن که به هیچ وجه اینچنین نیست!

ندیمی بوشهری، اظهار داشت که نه وزیر امور اقتصادی و دارایی این طور است که بخواهد با جابجایی همه مدیران عامل، سیستم بانکی را بهم بریزد و نه روحیه من اینطور است!

این مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی ودارایی، بیان داشته که برنامه‌های دولت و وزیر امور اقتصادی به مدیران عامل بانک‌های دولتی تاکید شده تا به درستی آنها را به پیش ببرند، از جمله در موضوع مهمی چون خروج از بنگاه داری بانکها.

وی گفت که خروج از بنگاه داری بانک ها انجام شده اما به نحو مطلوب و مورد انتظار صورت نپذیرفته زیرا شرکت‌ها و بنگاهها یک شبه به سیستم بانکی منتقل نشده اند و افزود که بانکها به صورت تحمیلی صاحب شرکت و بنگاه ها شده اند.

ندیمی بوشهری، از ابلاغ دستورالعمل خروج از بنگاه داری سالانه 30 درصدی به شبکه بانکی سخن گفت و ادامه داد که طبق دستورالعمل وزیرامور اقتصادی، بانکها باید تا سال 97 بنگاههای خودرا واگذار کنند.

وی افزود که در شرایط فعلی، از مدیران عامل بانک‌های دولتی برنامه اجرایی برای خروج ازبنگاهداری را خواسته شده و وزارتخانه نیز در تلاش است تا با انجام اقدامات فرابانکی روشی را به کارگیرد تا سیستم بانکی هرچه زودتر از بنگاهداری نجات پیدا کند.

شرکت های تعاونی سهام عدالت را خوب اداره نکردند

معاون امور بانکی،بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری سهام دولت درشرکت های بیمه ای نیمه خصوصی هم گفت که سهام عدالت در این شرکت ها باید به مردم واگذار شود و مردم خود تصمیم گیرباشند،زیرا شرکت های تعاونی سهام عدالت نتوانسته اند سهام عدالت را به نحو مطلوب اداره کنند و اضافه کردکه با وجود واگذار شدن سهام عدالت به مردم اما این سهام به صورت مستقیم توسط مردم اداره نمی شود.

وی، بیمه کردن خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط شرکت بیمه ایران را یک اقدام خیرخواهانه ارزیابی کرد و گفت که خانواده شهدا وایثار گران حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارندکه این پوشش بیمه ای هزینه سنگینی به شرکت بیمه ایران تحمیل کرده و باید این هزینه جبران شود.

وی اشاره داشت که یکی از زیان های شرکت بیمه ایران مربوط به همین عملیات بیمه ای بنیاد شهید بوده که انجام این اقدام هزینه سنگینی برای بیمه ایران داشته و باید دولت این پول را می داد،هرچند که قرار شده دولت در این راستا به بیمه ایران هم کمک کند.

ندیمی بوشهری،درعین حال گفت که مدیرعامل شرکت بیمه ایران عملکرد خوبی داشته، هرچندکه شرکت بیمه ایران درشرایط فعلی مشکلات سیستمی داردکه هیات مدیره باید تلاش کنندتابا اصلاح ساختارمشکلات بیمه ایران حل شود.

انجام سرمایه گذاری نامناسب در شرکت های وابسته به ایفیک

وی درباره وضعیت هلدینگ ایفیک و زیان دهی شرکت های زیرمجموعه آنهم هم تایید کرد که برخی اشتباهات در دولت های قبل در این شرکت رخ داده و یکسری سرمایه گذاری نامناسب و بدون مطالعه دقیق صورت گرفته است.

معاون امور بانکی،بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه در شرایط فعلی، یک هیات مدیره قوی در شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران(ایفیک) مستقر شده تا مشکلات این شرکت و شرکتهای تابعه را بررسی کند افزود که باید ایفیک از سرمایه گذاری در بخش هایی که مصالح کشور را تامین نمیکند خارج شده و در عین حال، در بخش هایی که منافع کشور را تامین می کند ورود کرده و این امر را توسعه هم دهد.

وی،اشاره کرد که شرکت (ایهاگ)، شرکت وابسته به هلدینگ ایفیک یک شرکت سود ده بوده که در شرایط فعلی یکسری مشکلات دارد که با حل شدن آنها باید این شرکت به چرخه بازگردد.

خروج مدیران بازنشسته و جایگزینی آنها با مدیران جوان

معاون امور بانکی،بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته است که طبق تاکید وزیر امور اقتصادی، نیروهای جوان با مدیران بازنشسته موجود درسیستم بانکی و شرکت های دولتی جایگزین خواهند شد هر چند که ازتجارب و دانش افراد بازنشسته هم استفاده خواهد شد.

وی افزود که خروج نیروهای بازنشسته و جایگزین کردن آنها با نیروهای جوان از جمله برنامه های کرباسیان بوده که با شدت پیگیری اجرایی شدن این امر هستیم.

ندیمی بوشهری توضیح داد که شرکت های وابسته به بانکهای دولتی محسوب نمی‌شوند ولی با این وجود، وزیرامور اقتصادی و دارایی به مدیران عامل بانکها تاکید کرده که ازنیروهای جوان استفاده کنند.

وی، درعین حال گفت که بازنشستگان ایثارگر،آزاده و جانباز موجود در سیستم از این قاعده مستثنی بوده و تا زمانی که بخواهند قدم آنها سرچشم ماست.

زمزمه بروز اختلاف نظر بین ندیمی بوشهری و کرباسیان

معاون اموربانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته است که بیش از چهاردهه از رفاقت او با مسعود کرباسیان گذشته اما در مورد عزل و نصب مدیران عامل بانک ها و شرکتهای دولتی هر فردی یک سلیقه ای دارد و ممکن است که دو رفیق هم با هم دچار اختلاف سلیقه باشند.

ندیمی بوشهری افزود که درشرایط فعلی، بنای جدا شدن از این وزارتخانه را نداشته و تازمانی که کرباسیان احساس نیاز کند و لازم بداند در خدمت او خواهد بود.

او با مزاح، اذعان داشت که در ابتدا هم تصمیم به پیوستن به این وزارتخانه را نداشته و او را با زور به وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی برده اند و هر روزی هم که به او بگویند به سلامت، دستشان را خواهد بوسید و ادامه داد که دوستی و رفاقت او با کرباسیان در این 40 ساله خوب و صمیمانه بوده و قلب ما با هم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید