مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد اعلام کرد

57 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته‌امداد / پرداخت کمک هزینه به 329 نخبه دانشگاهی

    کد خبر :172758

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از پوشش 73 هزار و 500 دانشجو توسط این نهاد خبر داد و همچنین نحوه کمک‌های کمیته امداد به آنها در قالب شهریه و کمک هزینه تحصیلی را تشریح کرد.

مجید زارع فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: ۳۴ هزار و ۱۵۰ نفر از این دانشجویان دختر ، ۲۳ هزار و ۸۵۰ نفر از آنان پسر و 15 هزار نفر نیز طلاب دانشگاهی هستند. از این تعداد ۳۱۵۰ نفر متاهل بوده و باقی آنان نیز مجرد هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان در مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که شهریه پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۱۶ هزار دانشجو نیز در دانشگاه‌های دولتی روزانه و در حوزه‌های علمیه، مشغول به تحصیل هستند و بابت تحصیل هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها در دو سرفصل در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تامین شهریه مراکز دانشگاهی بسته به رشته تحصیلی و مقطع و همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی بابت هزینه خوابگاه، ایاب ذهاب و خرید سایر ملزومات از جمله این سرفصل‌هاست. این در حالیست که تنها 35 درصد کل شهریه دانشجویان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

زارع فرد در ادامه با اشاره اینکه بخشی از دانشجویان تحت پوشش مشغول تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند، اضافه کرد: به دانشجویان تحت پوشش مراکز حوزوی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و ارشد نیز مبالغی تحت عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به نخبگان تحت پوشش این کمیته نیز گفت: تعداد دانشجویان نخبه تحت حمایت مورد تایید بنیاد نخبگان ۳۲۹ نفر هستند که شناسایی شدند و کمک‌هایی را دریافت می‌کنند. از میان دانشجویان زیر رتبه ۱۵۰ کنکور سراسری، ۲۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه امسال کمیته امداد برای حمایت از دانشجویان در بخش پرداخت شهریه در مجموع ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش هزینه‌ای ۹ میلیار تومان بوده است، اظهار کرد: مجموع مبالغ پرداخت شده توسط کمیته امداد در سال ۹۶ برای حمایت از دانشجویان ۲۲ میلیارد تومان در بخش «تامین شهریه» در همه استان‌ها بوده است. همچنین تاکنون نزدیک به یک میلیارد تومان نیز «کمک هزینه تحصیلی» به دانشجویان پرداخت شده است. بنابراین در بخش پرداخت شهریه دانشجویان نزدیک به ۵۷ درصد از بودجه تخصیص داده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید