گل‌محمدی: آسیا که از دست رفت باید مواظب سهمیه تهران در لیگ برتر باشیم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۴
    کد خبر :172747

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران،‌گفت: مالک باشگاه نفت به تعهداتش عمل نکرد و با ادامه این روند ما نگران سهمیه تهران در لیگ برتر هستیم که مبادا از دست برود.
رضا گل‌محمدی  درباره وضعیت باشگاه نفت و اینکه عنوان شده که مالک فعلی این باشگاه دیگر نمی‌تواند به کارش ادامه دهد، گفت: ما نظر قطعی خودمان را طی یک نامه به آقای سلحشور رئیس مجمع واگذاری سهام باشگاه نفت اعلام کردیم و آخرین حرف ما همان است. البته جهانیان عنوان کرده که من نمی‌توانم به مسائل مالکیت نفت ورود کنم که البته حرف درستی هم زده است چون ما دخالت نکردیم؛ بلکه به دلیل بدعهدی‌ها و عدم پایبندی به تعهدات با صدور مجوز برای فعالیتمان در این باشگاه مخالفت شده و مسئولان مربوطه باید در خصوص این باشگاه تعیین تکلیف کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چندی پیش هم کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نامه‌ای مبنی بر جلوگیری از فعالیت جهانیان و احراز نشدن صلاحیت او برای مالکیت در این باشگاه صادر شده بود اما به نظر می‌آید که اراده‌ای برای اجرای قانون نیست چرا که او در این باشگاه کماکان فعالیت می‌کند،‌افزود: آن زمان که ما این نامه را زدیم از دفتر آقای سلحشور با من تماس گرفتند و گفتند که در حال رایزنی با کنفدراسیون آسیا هستیم تا مجوز حضور این تیم در آسیا را بگیریم. آنها از ما خواستند که فرصتی به باشگاه نفت بدهیم تا این تیم بتواند در آسیا حضور داشته باشد. اما براساس اطلاعاتی که خودم داشتم و پیگیری‌هایی که انجام داده بودم می‌دانستم که محال است چنین اتفاقای رخ دهد، چون مدارکی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نشده بود و برای همه مسجل بود که این کار نشدنی است.

گل‌محمدی تصریح کرد: از نظر ما تعهداتی که جهانیان باید انجام می‌داده اجرایی نشده است و به همین دلیل هر روز شاهد سیل حضور طلبکاران باشگاه نفت است که از این باشگاه مطالبه دارند اما به آن نمی‌رسند. به دلیل عدم اجرای تعهدات جهانیان ما مجوز فعالیت او را تمدید نمی کنیم و قرار است تا قبل از شروع نیم فصل دوم لیگ برتر در این خصوص تعیین تکلیف شود. این تعیین تکلیف به این صورت است که یا تعهدات باید اجرایی شود یا مالکیت تغییر کند. اما بدون رعایت مفاد تعهدنامه با صدور مجوز موافقت نخواهد شد.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درباره اینکه جهانیان مدعی شده در حدود 2 میلیارد تومان برای باشگاه نفت هزینه کرده، افزود: بعید می‌دانم که او 2 میلیارد خرج کرده باشد، از نظر من خرج او خیلی کمتر بوده است. مطمئنا اگر جهانیان 2 میلیارد هزینه کرده بود خیلی از مشکلات حل می‌شد. اعتقاد من این است که او نتوانسته به تعهدات عمل کند و این موضوع باعث شده تا بازیکنان و مربیان تیم نفت تحت فشار قرار بگیرد. گزارش و شواهد زیادی هم در این باره به دست ما رسیده است و به هر حال من به عنوان متولی ورزش استان تهران نگران از دست رفتن سهمیه این استان در لیگ کشور هستم. با اقدامات آقایان آسیا که از دست رفت و حالا باید مواظب باشیم تا سهمیه لیگ برتری تهران کم نشود؛ البته اینکه می‌گویند نفت منحل می شود اینطور نیست و امیدوارم تحولات به گونه‌ای باشد که به سمت ساماندهی باشگاه نفت برویم.

به گزارش فارس ، وی درمورد ادعای جهانیان مبنی بر اینکه مشکلات مالیاتی باشگاه نفت برطرف کرده است، گفت: از سیل مراجعات طلبکاران و افرادی که ما را برای گرفتن مطالباتشان تحت فشار گذاشته‌اند مشخص است که چنین اتفاقی رخ نداده است. الان باشگاه نفت به دلیل بدهی‌ زیادی که به ورزشگاه‌ها دارد نمی‌تواند بازی‌هایشان را برگزار کند چرا که هیچ استادیومی آنها را نمی‌پذیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید