هرگز ایرانی‌ها را مانند امروز بدبین به آمریکا ندیده بودم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۹:۰۳
    کد خبر :172522

خبرنگار نیویورک تایمز می‌گوید مردم ایران برخلاف چند سال پیش کاملاً به آمریکا بدبین شده‌اند.

روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

توماس اردبرنیک خبرنگار نیویورک‌تایمز در تهران ضمن مصاحبه با فرید زکریا در شبکه سی‌ان‌ان گفت: من در ۱۶ سال گذشته از ایران گزارش داده‌ام و در این دوره زمانی، ایرانی‌ها نسبت به مقامات خود بدبین بوده‌اند که جنبش سبز در سال ۲۰۰۹ نشانه‌ای از آن بود.(!)

اما همه این چیزها در چند ماه گذشته تغییر کرده است، به ویژه به خاطر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همچنین ولیعهد عربستان. ایرانی‌ها هرچه بیشتر ملی‌گرا شده‌اند، آنها که تاکنون تندروها را مدت‌ها به عنوان نیروهای بی‌ثبات‌کننده می‌نگریستند، اکنون به آنان به عنوان محافظان کشور می‌نگرند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: بسیاری از افراد طبقه متوسط ایران از تصمیم پیوستن به توافق هسته‌ای حمایت کردند، چرا که خواهان صلح و ثبات بودند، اما اکنون آنها شاهد هستند که ترامپ درباره لغو آن سخن می‌گوید و مردم به تندروها گوش می‌دهند که می‌گویند ما همواره به شما می‌گفتیم نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، اکنون بسیاری از مردم می‌گویند احتمالاً اینها درست می‌گویند.

وی در ادامه گفت: در مجموع بسیاری از مردم ایران، رئیس‌جمهوری آمریکا را دارای شخصیتی متزلزل می‌بینند که در کشورش بی‌ثباتی ایجاد کرده است.

ایرانی‌ها، ترامپ را فردی بسیار «دمدمی مزاج» می‌دانند اکنون ایرانی‌ها، آمریکا را کشوری غیرقابل پیش‌بینی می‌بینند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید