ایران باید در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۸:۵۳
    کد خبر :172489

یک کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است، ایران باید به حضور خود در سوریه و عراق ادامه دهد و حتی در سوریه پایگاه نظامی تاسیس کند.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه،درباره تصمیم ایران برای ادامه یا پایان دادن حضور مستشاری در عراق و سوریه، گفت: اگر ایران از عراق و سوریه خارج شود، آمریکا با کمک عربستان و رژیم صهیونیستی گروهک های تروریستی همچون داعش را در منطقه سازماندهی می کند. به همین دلیل ایران باید وارد مذاکره با عراق و سوریه شده و با همکاری این دو کشور اقدام به ایجاد محور مقاومت یا نیروهای واکنش سریع مقابل تروریست ها کند.

او با اشاره به حضور 10 هزار نیروی آمریکایی در سوریه افزود: موضوع حضور ایران به دولت های عراق و سوریه ارتباط دارد و آمریکا و دیگر کشورها نقشی در این خصوص ندارند. از طرفی آمریکا به دنبال آن است تا توسعه پایدار در کشورهای صورت نگیرد از این رو به دنبال ایجاد و تقویت گروه های تروریستی در منطقه و حتی هدایت آنها به سوی ایران است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: ایران باید با طیف های مختلف سوری و عراقی وارد مذاکره شود و همانطور که روسیه در سوریه پایگاه نظامی هوایی احداث کرد، ایران نیز پایگاهی نظامی در سوریه ایجاد کند.

به گزارش برنا؛ به اعتقاد هانی زاده ایران باید با مذاکره با دولت های سوریه و عراق، به حضورش در این کشورها ادامه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید