آغاز احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده غرب کشور

    کد خبر :171922

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: فردا ۲۲ آذرماه کلنگ احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده غرب کشور به زمین خواهد خورد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های بهداشتی و درمان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: طی هماهنگی انجام‌شده توسط اداره کل خیرین و موسسات خیره سلامت از زمان وقوع زلزله تاکنون که یک ماه از آن می‌گذرد، تعداد زیادی از نیک‌اندیشان و فعالان اجتماعی، فرهنگی و هنری برای بازسازی زیرساخت‌های بهداشت و درمان اعلام آمادگی کردند.

دکتر ایازی افزود: پیش از این نیز تعداد ۵۶ کانکس به عنوان خانه بهداشت سیار مناطق زلزله‌زده از سوی خیران سلامت در قالب موسسات و اشخاص به استان کرمانشاه ارسال شده و آغاز به کار کرده است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه با پرداختن به آغاز احداث ۶۲ خانه بهداشت، ۲۲ مرکز جامع سلامت و ۳ فاز بیمارستان، گفت: مراسم نمادین کلنگ‌زنی به دست دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و حضور بیش از ۶۰ نفر خیران، هنرمندان و ورزشکاران فعال در پویش کمک‌رسانی و مدیران وزارتی، استانی و حوزه اجتماعی از سراسر کشور انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، گفتنی است این برنامه با عنوان یاوران سلامت توسط خیران به صورت یک روزه تدارک دیده شده است و در آن مراسم کلنگ‌زنی نمادین یک خانه بهداشت، یک مرکز جامع سلامت و بیمارستان سرپل ذهاب صورت خواهد پذیرفت. در پایان نیز تفاهم‌نامه ساخت موارد پیش‌گفته توسط خیران و دانشگاه علوم پزشکی با نظارت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت به امضا خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید