تغییرات زمستانی برنامه‌های تلویزیونی

    کد خبر :171881

کافی است به شبکه‌های مختلف سیما نگاهی داشته باشیم تا متوجه رنگین‌کمان برنامه‌های روتینی شویم که در قالب‌های متنوع و محتوای متفاوت روانه آنتن می‌شوند. هر کدام از این برنامه‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارد و متناسب با سلیقه و نیازهای مخاطبان تهیه و پخش می‌شود.

بیشتر به گزارش افکارنیوز، برنامه‌های روتین سبقه طولانی و حتی بالای ده سال دارند و در تمام این سال‌ها مسئولان تلویزیون تلاش کرده‌اند با تزریق نیروهای جوان و خوشفکر، همچنان این برنامه‌ها را سر پا و پرمخاطب نگه دارند. طبیعی است با شروع هر فصل، آیتم ها، مباحث و دکور این برنامه‌ها هم تغییر می‌کنند تا کاملا با فضای فصل همخوانی داشته باشند. به بهانه روزهای پایانی فصل پاییز و ورود به فصل زمستان به سراغ برنامه‌سازان تولیدات روتین رفتیم و درباره تغییرات برنامه‌ها از آنها سوال کردیم.

اخبار خانوادگی

احسان نیلی، تهیه‌کننده برنامه «سیمای خانواده» شبکه یک با اشاره به این که بخش‌های هنری و آشپزی این برنامه متناسب با فصل زمستان خواهد بود، توضیح داد: سعی کردیم محتوای برنامه در فصل جدید کامل‌تر شود. بخش‌های هنری و آشپزی و در مجموع بخش‌های آموزشی متناسب با فصل زمستان و نیازهای مردم در این فصل خواهد بود. گزارش‌هایی از شهرستان‌ها خواهیم داشت و آیتم‌ها هم با حال و هوای این فصل تولید می‌شود. همچنین قصد داریم باکس خبری در برنامه راه‌اندازی کنیم تا اخبار مربوط به خانواده‌ها را نیز داشته باشیم. برای این بخش هم یک مجری مستقل خواهیم داشت.

تغییر دکور در «حالا خورشید»

علی‌اکبر کریمی، تهیه‌کننده برنامه «عصر خانواده» درباره تغییرات این برنامه که عصرها از شبکه دو پخش می‌شود در فصل زمستان به خبرنگار ما گفت: ما تغییری در ساختار نمی‌دهیم، اما در محتوا و آیتم‌ها دست می‌بریم تا متناسب با تغییر فصل باشد. روزهای شنبه با اجرای محمودرضا قدیریان به موضوع سلامت می‌پردازیم. روزهای یکشنبه با حضور گیتی خامنه مبحث کودک را مورد بررسی قرار می‌دهیم و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با اجرای ثریا بناکار به ترتیب به موضوع همسران و اقتصاد خانواده خواهیم پرداخت. روزهای چهارشنبه هم با حضور قدیریان آسیب‌های اجتماعی را بررسی می‌کنیم. طبیعی است موضوعات برنامه هم با تغییر فصل هماهنگی خواهند داشت.

همچنین به گفته عوامل برنامه حالا خورشید ـ که روی آنتن شبکه سه می‌رود ـ قرار است دکور و آیتم‌ها در فصل زمستان تغییر کند و گروه در حال برنامه‌ریزی این کار است.

استودیوی سیال در مرز

علی زاهدی، تهیه‌کننده برنامه «طبیب» که از شبکه سه پخش می‌شود، با اشاره به این که در فصل زمستان قرار است برای اجرای برنامه راهی یکی از استان‌های مرزی شوند، عنوان کرد: ما قرار است در فصل زمستان هر ماه به یک استان مرزی سفر کنیم. اولین سفر را با استان سیستان و بلوچستان شروع خواهیم کرد. همان طور که می‌دانید بهترین چشم‌پزشکان دنیا در این استان فعالیت می‌کنند. ما با دانشگاه علوم پزشکی این استان هماهنگ کردیم و افراد بی‌بضاعت که توان مالی ندارند، می‌توانند به مدت یک ماه به درمانگاهی مراجعه کنند و به صورت رایگان ویزیت و حتی جراحی شوند. در واقع با پزشکان هماهنگ کرده‌ایم تا در این درمانگاه مشکلات چشمی مردم را حل کنیم. به همین دلیل استودیویی نداریم و مجری در این درمانگاه با مردم و با پزشکان صحبت می‌کند. اجرای برنامه هم به عهده پیمان طالبی است. احتمال دارد بعد از این استان، به خراسان‌رضوی سفر داشته باشیم.

خاطره بازی با پدربزرگ‌ها

رامین موسوی ملکی، تهیه‌کننده برنامه «صبحی دیگر» که از شبکه آموزش روی آنتن می‌رودنیز به جام‌جم گفت: آیتم‌های برنامه با شروع فصل زمستان تغییر می‌کند. آیتم‌های پنج دقیقه‌ای در قالب گفت‌وگو با خانواده‌ها پخش خواهد شد. تم گفت‌وگوها خاطره بازی است و با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها درباره زمستان‌هایی که داشته‌اند، حرف می‌زنیم. همچنین بخش‌های آموزشی برنامه هم تغییر می‌کند. بخش «دیگ سنگی دیگ رنگی» را نیز به برنامه اضافه خواهیم کرد. در این بخش‌ها غذاهای محلی و سنتی آموزش داده می‌شود. همچنین موسیقی‌ها و وله‌ها متناسب با فصل زمستان خواهد شد.

«با صبح» روی آنتن شبکه 2

مسعود میرزایی، تهیه‌کننده «با صبح» نیز درباره این برنامه که قرار است پخش آن از 25 آذر ماه از شبکه دو شروع شود به جام‌جم گفت: با صبح، یک مجله صبحگاهی است که به صورت زنده از شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود. بخش‌های مختلف اعم از ثابت و متغیر را برای برنامه طراحی کرده‌ایم. بخش ثابت برنامه با نام مثبت2 پخش می‌شود که شامل آیتم‌های متنوع است. آیتم تیتر 2 هم ثابت خواهد بود. در بخش متغیر هر روز به یک موضوع می‌پردازیم که شامل کارآفرینی، موسیقی، سینما، تجلیل از آداب و رسوم و سنن در شهرهای مختلف ایران و .. است.

وی ادامه داد: برنامه یک روز در هفته از یکی از شهرستان‌ها پخش می‌شود. در بخش مثبت 2، ارتباط دوسویه با مخاطب برقرار می‌کنیم. همچنین سعی داریم فضای شادی در این بخش داشته باشیم تا به مردم انرژی مضاعف بدهیم که یک روز عالی را شروع کنند. برنامه را مسعود روشن‌پژوه و عبدالرضا امیراحمدی اجرا می‌کنند. در مجموع قصد داریم خبرهای خوب به مردم بدهیم و درباره چیزهای ناامید کننده حرف نمی‌زنیم.

این تهیه‌کننده افزود: در این بخش موسیقی و نمایش‌های کوتاه طنز پخش می‌شود و از طریق فضای مجازی ارتباط دو سویه با مردم داریم. بخش تیتر 2 را آقای یزدانپرست اجرا می‌کند. در این بخش، تیتر روزنامه‌ها را خواهیم خواند و این که در فضای مجازی چه اتفاقاتی افتاده است. در بخش یک سوم نهایی به موضوعاتی همچون گردشگری، ورزش، سلامت، کارآفرینی و… می‌پردازیم. به موضوع کارآفرینی توجه ویژه‌ای داریم و دو روز هفته به کارآفرینی با دستان خالی اختصاص دارد. در این بخش تکنیک‌های کارآفرینی را به صورت کپسولی به مخاطبان آموزش می‌دهیم.

شور و شوق بامدادی

علی هنرور، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «صبح بخیر ایران» که سبقه طولانی در شبکه یک سیما دارد، درباره تغییرات این برنامه در فصل زمستان به جام‌جم گفت: صبح بخیر ایران از جنس صبح و طراوت صبحگاهی است و فضایی شاد و مفرح دارد. بنابراین همه آیتم‌ها کوتاه است و از مصاحبه‌های طولانی و خسته‌کننده پرهیز می‌شود. پزشکی، ورزشی و ورزش صبحگاهی، ایران شناسی و گردشگری، آشپزی، روان‌شناسی و ادبی از جمله بخش‌های این برنامه است. با توجه به این که سری جدید این برنامه از یک ماه پیش آغاز شده، به همین دلیل تلاش می‌کنیم آیتم‌ها و محتوا متناسب با فصل پاییز و زمستان باشد، اما تغییر دکور نداریم.

راه‌اندازی باشگاه بینندگان

گودرز عزیزی، تهیه‌کننده برنامه «به خانه برمی‌گردیم» شبکه پنج سیما عنوان کرد: به خانه برمی‌گردیم، پربیننده‌ترین برنامه حوزه خانواده است. ما در سری جدید برنامه تلاش کرده‌ایم از رویکرد درمانی فاصله بگیریم و به سمت پیشگیری برویم، به همین دلیل کارشناسان برنامه متناسب با موضوع دعوت می‌شوند و در این حوزه صحبت می‌کنند. مسلما در فصل زمستان به پیشگیری مباحثی می‌پردازیم که با این فصل هم تطابق داشته باشد. در حال حاضر 128 هزار نفر عضو کانال برنامه هستند. روزهای شنبه به موضوع سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و توجه به سالمندان، روزهای یکشنبه به موضوع حقوق شهروندی، دوشنبه به فضای مجازی، سه‌شنبه به اقتصاد خانواده، چهارشنبه به تعلیم و تربیت و پنجشنبه به کودکان می‌پردازیم.

وی ادامه داد: بخش‌های هنری و آشپزی برنامه متناسب با فصل زمستان خواهد بود. همچنین قصد داریم در این فصل در حوزه‌های آشپزی، پزشکی و کارشناسی باشگاه ایجاد کنیم. هر روز به دنبال تعامل بیشتر با مردم هستیم. همچنین دکور برنامه هم تغییراتی خواهد داشت. ما تلاش می‌کنیم پاسخگوی نیازهای مخاطب باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید