پازاج: انجام کارهای ساختاری و قانونمند کردن انتخابی مهم‌ترین دستاورد کشتی بوده است

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳
    کد خبر :171810

نامزد انتخابات فدراسیون کشتی گفت: انجام کارهای ساختاری و بویژه قانونمند کردن مسابقات انتخابی مهم‌ترین دستاورد کشتی کشور در ۴ سال گذشته بوده است.
احد پازاج درباره برنامه‌هایش برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، جشنواره‌های کشتی و رقابت‌های بین‌المللی جام کودک نشان از توجه ویژه به رده سنی پایه است.

وی تصریح کرد: حضور موفق تیم‌های ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که امسال برای اولین بار توانستند در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در هر دو رشته آزاد و فرنگی (6 مسابقه) عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کنند نشان از این دارد که بعد از کار 4 ساله، فدراسیون کشتی عملکرد نسبتا مناسبی داشته است.

پازاج افزود: بی شک کسب عنوان نهمی جهان در کشتی آزاد جهان به دلیل غیبت کشتی‌گیرانی همچون کمیل قاسمی، حسن رحیمی و سید احمد محمدی و با حضور کشتی‌گیران جوان و بعضا کم تجربه که حاصل اعزام نفرات برتر رقابت‌های انتخابی بود را نمی‌توان کاملا به حساب عملکرد 4 ساله فدراسیون کشتی گذاشت، چرا که در این چند سال به کرات کشتی توانسته عناوین قهرمانی جهان در کشتی آزاد و فرنگی در تمام رده‌های سنی را بدست آورد که برخی از آنها برای اولین بار در جهان بوده است.

نامزد انتخابات فدراسیون کشتی گفت: حضور مناسب کشورهای مطرح جهان در تورنمنت‌های بین‌المللی ایران که به نوعی می‌توان گفت که احیاء شده‌اند از دیگر تلاش ‌ای کشتی در این چند سال بود. کسب بالاترین رأی اعتماد از کشورهای جهان برای حضور نماینده کشتی ایران در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی پس از 7 سال از دیگر نکات مثبت کشتی کشور بوده است تا ایران هم نقش جدی در تصمیم سازی کشتی جهان داشته باشد.

پازاج تاکید کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در گروه‌های مختلف باعث شد تا چرخ کشتی در استانها به گردش درآید و مشارکت بسیار بالایی را در کشتی استانها شاهد باشیم که البته این امر نواقصی دارد که باید برطرف شود. برگزاری سمینارهای متعدد روسای هیأت‌های کشتی در این 4 سال و مجامع عمومی سالیانه برای گزارش دهی مالی عملکرد فدراسیون کشتی به نمایندگان کشتی استانها حاکی از اصل مشورت پذیری و کار گروهی است.

وی افزود: کار کشتی در تمام زمینه‌ها از جمله مربیگری و داوری با برگزاری انتخابات به منتخبین کشتی کشور سپرده شده است. نظام مند کردن تمام برنامه‌های کشتی در تمام زمینه‌ها از جمله برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های ملی از دیگر کارهای بنیادی کشتی بوده است. در بُعد بین‌المللی با معرفی رشته کشتی پهلوانی و جهانی کردن آن شروع خوبی را داشت و در ادامه کشتی کلاسیک بانوان (با پوشش اسلامی) دیگر رشته‌ای بود که با حمایت و پیگیری‌های فدراسیون کشتی جهانی شد و یک کار غیرممکن، ممکن شد.

نامزد انتخابات فدراسیون کشتی ادامه داد: از سوی دیگر ثبتِ، نام روز کشتی در سالروز جهان پهلوان تختی در تقویم رسمی کشور یکی دیگر از دستاوردهای فدراسیون با همراهی جامعه کشتی کشور بود که پس از 4 سال تلاش و پیگیری اتفاق افتاد. یکی دیگر از نکات مثبت جذب و حفظ حمایت کننده‌های مالی برای پیشبرد اهداف کشتی کشور بود که این حمایت‌ها چند برابر بودجه تخصیص داده شده از سوی نهادهای دولتی بود.

به گزارش فارس ، وی در پایان در زمینه برنامه‌های خود در انتخابات فدراسیون کشتی گفت: همکاری با جمع زیادی از بزرگان، قهرمانان و پیشکسوتان و تشکیل شوراهای فنی بعنوان یک نهاد تصمیم گیرنده و حضور جمع زیادی از پیشکسوتان و قهرمانان در مسابقات داخلی و بین‌المللی از دیگر نکات قابل قبول مدیریت کشتی بوده است. ایجاد ساختار سازمانی در کمیته استعدادیابی و عملیاتی شدن آن و انجام برخی تغییرات در حمایت از کشتی‌های سنتی از برنامه‌های من در زمینه حضور در عرصه انتخابات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید