افت تولید دوگانه‌سوز‌ها

    کد خبر :171803

براساس آمار اعلام‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در هشت ماه سال‌جاری، خودروسازان در مجموع ۱۳۸ هزار و ۵۲ دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز تولید کردند که آمار مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افت ۱۸/ ۴ درصدی حکایت دارد.

طبق آمار اعلام‌شده در هشت ماه سال‌جاری شرکت ایران خودرو با تولید ۱۳۰ هزار و ۲۴۶ دستگاه انواع خودرو سواری به‌صورت دوگانه‌سوز بیشترین آمار در این زمینه را به خود اختصاص داد. بر این اساس تولید خودروهای دوگانه‌سوز آبی‌های جاده مخصوص در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹۳/ ۱ درصدی داشته است؛ اما سایپا طی این مدت در مجموع هفت هزار و ۸۰۶ دستگاه انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز تولید کرد.به گزارش دنیای اقتصاد، با وجود این نارنجی‌های جاده مخصوص در هشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۱/ ۵۲ درصدی را در این زمینه ثبت کرده‌اند.

در حال حاضر بیشترین درصد تولید دوگانه‌سوزها متعلق به پژو ۴۰۵ است. این خودرو با تولید ۹۴ هزار و ۳۳۸ دستگاهی توانسته در صدر جدول قرار بگیرد.بعد از این خودرو سمند دوگانه‌سوز با تولید ۲۸ هزار و ۶۸۱ دستگاه در رتبه دوم قرار گرفته است. بعد از سمند، تیبا محصول شرکت سایپا توانسته رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. بنابر آمار تولید خودروهای سواری، تیبا دوگانه‌سوز با تولید هفت هزار و ۷۵۶ دستگاهی توانسته رشد ۱۲۹درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کند. پس از آن به ترتیب پژو پارس و پراید دوگانه‌سوز قرار دارند؛ به‌طوری‌که پژو پارس طی این مدت تولید هفت هزار و ۲۲۷ دستگاهی را به خود دیده است. نکته جالب توجه اما افت تولید پرایدهای دوگانه‌سوز است؛ به‌طوری‌که پراید با تولید ۵۰ دستگاهی در رتبه آخر جای گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید