نبیه بری خطاب به کشورهای عربی و اسلامی: سفارتخانه هایتان را در آمریکا ببندید

    کد خبر :171428

روزنامه «الجمهوریه» لبنان از درخواست «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان برای بسته شدن سفارتخانه های کشورهای عربی و اسلامی در آمریکا در اعتراض به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خبر داد.

این روزنامه در شماره امروز (دوشنبه) خود از قول نبیه بری نوشت: حدود یک سال پیش من در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران تاکید کردم که نقطه شروع و پایان جنگ در خاورمیانه فلسطین است. ما باید بفهمیم که کسی در اسرائیل به دنبال راه حل سیاسی نیست و اشغالگری روزانه آن تاکیدی بر این مساله است. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز اسرائیل را تشویق می کند که اقداماتی بلادرنگ خود را افزایش دهد و از همین رو ما در جهان عرب و اسلام باید در برابر این اقدام آماده باشیم. یکی از کارها بستن سفارت های کشورهای عربی و اسلامی در واشنگتن است چرا که سفارت های ما هیچ کاری جز دریافت اوامر آمریکا ندارند.
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان همچنین گفت به رغم آنکه لبنان پیشنهاد برگزاری نشست سران اتحادیه عرب درباره وضعیت قدس را داده اما بعید است این نشست برگزار شود.
«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در نشست دو روز پیش وزیران خارجه اتحادیه عرب خواستار برگزاری نشست سران اتحادیه عرب شد.
نبیه بری ضمن بعید دانستن برگزاری نشست سران عرب سخنرانی وزیر خارجه لبنان در نشست اتحادیه عرب را ستود.
رئیس پارلمان لبنان در همین حال گفت که در نشست اتحادیه پارلمان های عربی درباره قدس که چهارشنبه آینده در مغرب برگزار می شود شرکت نخواهد کرد.
بری دلیل شرکت نکردنش را دعوت نشدن سوریه به این نشست عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، او که همزمان رئیس جنبش امل از احزاب بزرگ شیعه لبنان است از شرکت این حزب در راهپیمایی امروز در حمایت از قدس که به دعوت حزب الله برگزار می شود خبر داد.
او همچنین گفت که قرار است فردا نیز راهپیمایی دیگری در بیروت برگزار شود که در آن همه گروه ها و احزاب و فعالان لبنان در کنار فلسطینیان حضور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید