یک دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست های ترامپ استعفا کرد

    کد خبر :171410

تارنمای هیل نوشت: «الیزابت شکلفورد» دیپلمات وزارت امور خارجه آمریکا مستقر در نایروبی، در اعتراض به رفتار توهین آمیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا استعفا کرد.

تارنمای آمریکایی هیل افزود: این مقام وزارت خارجه آمریکا در نامه استعفای خود به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا از وی و دولت ترامپ بشدت انتقاد کرد.
وی دراین نامه که نشریه آمریکایی فارین پالیسی ابتدا گزارش آن را منتشر کرد، از دولت آمریکا به دلیل «بی احترامی» به نیروهای دیپلماتیک انتقاد کرد.
این دیپلمات در نامه استعفای خودنوشت: من عمیقا برای کارکنان خدمات عمومی و امور خارجه احترام قائل هستم که با وجود بی احترامی آزاردهنده این دولت به حرفه ما، همچنان تلاش می کنند سیاست خارجی کشور را در مسیری مثبت حفظ کنند؛ مسیری که برای رفع فاجعه ای جهانی که روز به روز خطرناک تر می شود، ضرورت دارد.
وی افزود: هر روز که می گذرد، بیهوده بودن چنین مسئولیتی بیشتر نمود می یابد و باعث فاصله گرفتن تعداد بیشتری از کارکنان مستعد و با تجربه می شود.
نشریه فارین پالیسی در گزارش خود خاطرنشان کرد که شکلفورد به تازگی در نایروبی مستقر شده بود و روز جمعه رسما وزارت امور خارجه آمریکا را ترک کرد.
تیلرسون در هفته های اخیر از نقش رهبری خود در وزارت امور خارجه آمریکا درمواجهه با انتقادها درباره روحیه پایین کارکنان این وزارتخانه، توقف جذب نیرو و تغییر در پرسنل آن دفاع کرد.
شکلفورد از تیلرسون خواست از کارکنان وزارت خارجه دفاع کرده و «رهبری و تعهد خود را به اعضا، ماموریت آن به عنوان بازوی سیاست خارجی آمریکا » نشان دهد.
وی خطاب به تیلرسون نوشت: اگر نمی توانید عملکرد موثری در این دولت داشته باشید، به شما توصیه می کنم از روش من پیروی کنید.
شکلفورد که در 10 ماه گذشته برای انجام ماموریتی در سومالی در نایروبی بسر می برد، در این نامه همچنین از دولت ترامپ به دلیل فاصله گرفتن از دیپلماسی جهانی و خودداری از حمایت از حقوق بشر درسراسر جهان انتقاد کرده است.
وی افزود: من به عنوان یک فردحرفه ای در سیاست خارجی بهتر از همه، ایجاد توازن بین منافع را درک می کنم اما حقوق بشر و دمکراسی از ارکان اساسی ایجاد جهانی امن تر برای مردم ماست.»
شکلفورد گفت: درحالی که تیلرسون مدعی است تلاشها برای کوچک تر کردن وزارتخانه متبوعش کارآمدی بیشتر آن را هدف قرار می دهد اما نتیجه چنین اقدامی تضعیف بیشتر توان دیپلماتیک آمریکا بوده است.
پایگاه اینترنتی «استار» کنیا، این نامه را نشان ناامیدی و خشم بسیاری از دیپلماتهای کارکشته در وزارت امور خارجه آمریکا ارزیابی کرد که در دولت ترامپ به حاشیه رانده شده اند.
سیاست های دونالد ترامپ پیشتر نیز باعث استعفای دیپلمات های آمریکایی شده است.
به گزارش ایرنا، روزنامه ایندیپندنت روز شنبه در گزارشی نوشت: دینا پاول مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور مربوط به خاورمیانه پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ، تصمیم به کناره گیری از سمت خود گرفت.
به دنبال اعلام خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، «دیویدرنک» کاردار سفارت آمریکا در چین در اعتراض به سیاست زیست محیطی ترامپ ازسمت خود استعفا کرد.
دیوید رنک در اعتراض به آنچه که سیاست‌های زیست محیطی رئیس جمهوری آمریکا اعلام شده، از سمت خود استعفا کرده است.
پیشتر نیز در حالی که مدت زیادی از روی کار آمدن دولت ترامپ نگذشته بود، برخی مقامات وزارت امور خارجه آمریکا استعفا دادند. «پاتریک کندی» معاون وزیر امور خارجه در امور مدیریتی، «جویس آن بار» معاون کندی در امور اداری و «میشل باند» معاون کنسولی وی و همچنین «جنتری او اسمیت» مدیر دفتر امور مأموریت های خارجی وزارت خارجه ازجمله چنین مقاماتی هستند که استعفا داده اند.
«چاک روزنبرگ» رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا دو ماه پیش به دلیل اختلاف نظر با ترامپ و انتقاد از وی به دلیل احترام نگذاشتن به قانون استعفا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید