سی ان ان:اکنون برای کشورهای عربی زمان حضور رهبران جدید و برخوردهای نو است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۰۰
    کد خبر :171406

شبکه تلویزیونی سی ان ان با پوشش اوج گرفتن اعتراضات مردم منطقه خاورمیانه نسبت به تصمیم یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مردم منطقه می گویند اکنون زمان رهبران و برخوردهای جدید در کشورهای عربی است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: اعتراض های مردمی درمورد اقدام رئیس جمهوری آمریکا اکنون ابعاد بیشتری گرفته و شاهد اعتراض های خشمگینانه درمراکش، کراچی پاکستان، لبنان و اعتراض شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به این تصمیم بودیم.
سی ان ان در ادامه گزارش داد: معترضان در لبنان در نزدیکی سفارت آمریکا در بیروت دست به تظاهرات زدند که با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شدند.
بن ودمن خبرنگار منطقه ای سی ان ان از بیروت گزارش داد: ‘شیخ حسین قاسم’ یکی از معترضان به این اقدام به این شبکه خبری گفت ما به اینکه رهبران کشورها و رژیم های عرب تنها حرف بزنند و کاری نکنند عادت کرده ایم.
شیخ حسین قاسم در ادامه به سی ان ان گفت: محکومیت و اعلام های آنها دراین زمینه بی فایده بوده و به همین خاطر است که ناگزیریم تا صدای خود را بلند کنیم.

**مردم عرب خواهان رهبرانی جدید با برخوردی جدید هستند
‘ناتالی آلن'(Natalie Allen)مجری سی ان ان نیز در این گزارش از ‘گیل هافمن’ (Gil Hoffman) خبرنگار روزنامه صهیونیستی ‘جروزالم پست’ چاپ فلسطین اشغالی پرسید:معترضان تنها از دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا خشمگین نیستند بلکه از رهبران عرب خود نیزخشمگین هستند.
مجری سی ان ان در ادامه از این خبرنگار صهیونیستی همچنین پرسید: مردم می گویند اکنون زمان رهبران جدید و برخورد های جدید است .
این روزنامه نگار رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ گفت: آنها (مردم) هر اتفاقی که روی دهد سرخورده و ناامید هستند چرا که رهبران آنها در 20 سال گذشته هر بار و پیاپی شکست خورده و ناکام مانده اند.
درهمین حال بن ودمن در این گزارش با نشان دادن راه مسدود شده به سوی سفارت آمریکا در بیروت به این شبکه خبری گفت: نیروهای امنیتی لبنان در نهایت توانستند معترضان را متفرق کنند و فعلا سفارت آمریکا امن است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته برابر با 15آذرماه، بطور یکجانبه در نطقی 11 دقیقه ای و درحالی که به شدت در ادای عبارات با مشکل مواجه بود و درانتها نیز نتوانست God Bless US را درست بیان کند و این نکته مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
اقدام یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با واکنش و محکومیت های بین المللی مواجه شد.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان چهارشنبه گذشته و ساعاتی پس از اعلام رئیس جمهوری آمریکا، خواستار محترم شمردن وضعیت موجود در بیت المقدس برای پرهیز از هرگونه تنش بیشتر درمنطقه شد و آن را مکانی مقدس و منحصر به فرد برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان دانست.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز جمعه گذشته برابر با 17 آذرماه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان بر تلاش اتحادیه اروپا برای پیشگیری از تاثیرات منفی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا پیرامون قدس تاکید کرده و گفته بود: تصمیم ترامپ درباره قدس منطقه را ملتهب می کند.
14عضو شورای امنیت جمعه شب (17 آذرماه) که برای بررسی آخرین تحولات درباره بیت المقدس تشکیل جلسه داده بودند، با تصمیم ترامپ مخالفت کردند.
‘سیما بحوث ‘ نماینده اردن در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در همان شب در خصوص تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: تصمیم واشنگتن درباره بیت المقدس به لحاظ قانونی باطل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید