نجات هشت دریانورد ایرانی در آب‌های جزیره کیش

    کد خبر :171387

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: 8 سرنشین ایرانی یک لنج باری از خطر غرق شدن حتمی در آب‌های خلیج‌فارس در محدوده پنج مایلی جنوب جزیره مرجانی کیش نجات یافتند.
“احمد شهریاری” بیان کرد: در پی اعلام اضطرار یک فروند لنج باری به مرکز جستجو و نجات دریایی کیش مبنی بر آب‌گرفتگی شدید در انبار و موتورخانه و نیاز فوری آن به تخلیه آب، بلافاصله هماهنگی‌های لازم جهت اعزام شناور ناجی ۱۱ از بندر کیش به موقعیت صورت گرفت.

وی ادامه داد: لنج باری مذکور به نام “فدک ۱۰۵۰” محموله پارچه به همراه داشته و از مسیر الحمریه دبی به بندر خرمشهر در حرکت بوده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: این شناور به علت مواج بودن دریا و جابجایی بار درون انبار آن، حوالی ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) در فاصله پنج مایلی جنوب جزیره کیش دچار وضعیت اضطرار شد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش اظهار کرد: با رسیدن به‌موقع شناور ناجی به موقعیت حادثه، تمامی 8 سرنشین لنج از خطر غرق شدن نجات یافتند.

شهریاری تصریح کرد: پس از حصول اطمینان عوامل عملیاتی ناجی از عدم امکان نجات شناور، هر 8 خدمه این لنج باری در صحت و سلامت کامل در بندرگاه جزیره کیش تحویل نیروهای دریابانی شدند.

وی در پایان گفت: وضعیت این لنج فایبرگلاس به شکل نیمه مغروق است که تلاش مالک آن برای نجات آن ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید